/  / Premiera Volkswagena Caddy

Premiera Volkswagena Caddy

null
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W Poznaniu odbyła się światowa premiera czwartej generacji Volkswagena Caddy. Auto jest produkowane wyłącznie w tutejszej fabryce marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Debiut nowego modelu Volkswagen Caddy miał miejsce na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, w obecności wicepremiera Janusza Piechocińskiego, przedstawicieli zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe oraz poznańskiej fabryki, a także ponad 350 dziennikarzy z całego świata.

Caddy po nowemu
To już czwarta generacja tego popularnego modelu dostawczego Volkswagena. Jego poprzednik, w ciągu 11 lat znalazł na świecie półtora miliona nabywców. W porównaniu do auta trzeciej generacji nadwozie nowego Caddy zwraca uwagę ostrzejszymi kształtami. Na nowo zaprojektowany został przód nadwozia oraz charakterystyczna tylna część; zmieniono kształt reflektorów i tylnych lamp.

Auto wyposażono w liczne systemy bezpieczeństwa. „Wprowadziliśmy do oferty wiele systemów asystujących kierowcy, których próżno szukać wśród dostawczych samochodów” - podkreśla Hans-Joachim Rothenpieler, członek zarządu ds. rozwoju marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Przykładem jest system monitorowania otoczenia Front Assist, w skład którego wchodzi system awaryjnego hamowania w mieście. Jeśli kierowca, jadąc z prędkością do 30 km/h, nie zauważy przeszkody znajdującej się na drodze, system automatycznie przyhamuje samochód. Nowe Caddy wyposażono również w system hamulcowy, który po zderzeniu sam automatycznie hamuje, jeśli kierowca nie jest w stanie nacisnąć na pedał hamulca.

W ramach wyposażenia dodatkowego dostępny jest system świateł drogowych Light Assist (automatycznie włącza i wyłącza w odpowiednich warunkach światła drogowe) oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Ten drugi, gdy stwierdzi, że styl jazdy kierowcy odbiega od stylu uznanego za normalny - zaleci postój, jeśli okaże się to konieczne.

Automatyczny system monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego (ACC, dostępny w opcji) działa natomiast przy prędkościach od 0 do 160 km/h (modele z dwusprzęgłową przekładnią DSG) lub od 30 do 160 km/h (wersje z mechaniczną skrzynią biegów). Radarowy czujnik tego urządzenia mierzy i kontroluje odległość oraz prędkość auta względem samochodu jadącego z przodu. System ACC zmniejsza prędkość pojazdu np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, w przypadku DSG doprowadzając nawet do całkowitego zatrzymania samochodu.

Wyposażając Caddy w systemy radiowe Composition Colour, Composition Media lub w system radiowo-nawigacyjny Discover Media, można zamówić także kamerę monitorującą obszar za pojazdem. Dostępny jako opcja asystent parkowania Park Assist umożliwia automatyczne zaparkowanie samochodu „w zatoczce”, a także prostopadle do jezdni, co szczególnie przydaje się w branży kurierskiej.

Wszystkie silniki nowego Caddy spełniają normę emisji spalin Euro 6. Wśród czterech jednostek TDI rolę podstawowej pełni czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Jest on dostępny w wersjach o różnej mocy – od 55 kW/75 KM, aż do topowej, uzyskującej 110 kW/150 KM. Najmniej oleju napędowego zużywa skonstruowany specjalnie na potrzeby miejskiego transportu towarowego dostawczy VW Caddy BlueMotion. „Zadowalając się mniejszą ilością paliwa niż 4 litry na 100 km, nowe Caddy wyznacza nowe standardy” – stwierdził dr Eckhard Scholz, prezes zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe. Dodał też: „Nowy 1.4-I-TGI, następca popularnego Caddy EcoFuel, zużywa jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki downsizingowi i turbosprężarce uzyskuje on większą moc niż poprzednik, zużywając przy tym do 28% mniej paliwa”.
W ofercie znajdą się również trzy silniki benzynowe, od czterocylindrowego 1.2 TSI o mocy 62 kW/84 KM, poprzez trzycylindrowego 1.0 TSI uzyskującego 75 kW/102 KM, po czterocylindrowego 1.4 TSI generującego moc 92 kW/125 KM.

Podstawowe ceny nowego Caddy w Niemczech wynoszą 14 785 euro (netto, wersja dostawcza) oraz 15 330 euro netto (18 242,70 euro brutto, wersja Conceptline, zastępująca dotychczasową odmianę Startline). Są to ceny wersji z podstawowym silnikiem TSI o mocy 62 kW/84 KM. W Polsce cenniki zostaną opublikowane w kwietniu, wtedy też dealerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień. W trzecim kwartale roku nowe Caddy trafi do polskich salonów.

Made in Poznań
VW Caddy produkowany jest od 10 lat wyłącznie w Poznaniu. W fabryce tej powstaje również VW Transporter. Stąd samochody te trafiają na rynki całego świata.

Volkswagen Poznań działa od 1993r. Początkowo była to spółka joint venture pomiędzy Volkswagen AG a Fabryką Samochodów Rolniczych „Polmo” w Poznaniu produkującą między innymi Tarpana. W 1994 roku rozpoczęto montaż samochodów Škoda Felicia – w 1994 roku powstało tu 130 tys. sztuk tego modelu. W Poznaniu montowano również modele marki SEAT i około 650 sztuk Audi - A6. W 1995 roku fabryka uzyskała jako pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej certyfikat DIN ISO 9002. W grudniu 1996 roku stała się w 100 % spółką-córką koncernu Volkswagen AG.

Volkswagen Poznań zatrudnia ponad 6 800 osób i jest największym pracodawcą w regionie. W 2014 wyprodukował ponad 175 000 samochodów.

Trzy plus jeden
Obecnie działalność produkcyjna Volkswagen Poznań zlokalizowana jest w trzech miejscach: w Poznaniu - Antoninku mieści się Dział Budowy Karoserii, Dział Montażu oraz Lakiernia; w Poznaniu, w dzielnicy Wilda, znajduje się Odlewnia; w podpoznańskim Swarzędzu produkowane są podzespoły spawalnicze i montowane - kokpity. Tu znajduje się również Zakład Zabudów Specjalnych, Centrum Logistyczne oraz Park Dostawców.

Czwarty zakład, w którym od 2016 produkowana będzie nowa generacja modelu Crafter (w 50 wariantach), powstaje w Białężycach koło Wrześni. Koszt inwestycji sięga 800 mln euro. Teren zakładu obejmuje 220 ha, co stanowi powierzchnię 300 boisk piłkarskich. Na jego terenie powstanie lakiernia, hala budowy karoserii i montażu jak również Park Dostawców z powierzchnią logistyczną.

Przy pełnym wykorzystaniu możliwości produkcyjnych w fabryce pracować będzie 3000 osób. Dodatkowo w otoczeniu zakładu zostaną zlokalizowani polscy i zagraniczni dostawcy, co spowoduje dalsze zwiększenie zatrudnienia w regionie. Możliwości produkcyjne nowej fabryki wyniosą 100 000 samochodów rocznie.

Obecnie na terenie przyszłej fabryki trwają prace budowlane związane między innymi z umacnianiem gruntów oraz stawianiem słupów konstrukcyjnych hal produkcyjnych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane