/  / Ponad pół miliona aut w 4 miesiące

Ponad pół miliona aut w 4 miesiące

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
null

Mercedes rozpoczął drugi kwartał imponującym wzrostem sprzedaży: w kwietniu dostarczono klientom 133 077 aut, czyli o 14,2% więcej niż przed rokiem. Od początku roku samochody spod znaku gwiazdy znalazły już ponad pół miliona nabywców, co stanowi 14,9-proc. wzrost względem analogicznego okresu 2013.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
"Notujemy dwucyfrowy wzrost sprzedaży dziesiąty miesiąc z rzędu, między innymi z powodu ogromnego sukcesu nowej Klasy C - podkreśla Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars, odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. "Kwietniowy wzrost dowodzi, że podążamy właściwym kursem i zdobywamy nowych klientów na całym świecie".

Kwiecień był kolejnym miesiącem wzrostu popularności kompaktowych Mercedesów. Łącznie samochody Klasy A, B, CLA i GLA znalazły 36 625 nabywców (+20,3%). GLA, który wyjechał na drogi w marcu, zdążył już zdobyć nagrodę Design Trophy Award w kategorii SUV-ów, przyznawaną za najlepsze wzornictwo przez niemiecki magazyn Auto Zeitung.

Nie słabnie popyt na Klasę E, która w kwietniu trafiła do 23 107 klientów (+33%; dane dla limuzyny i kombi). Jeszcze większy skok sprzedaży w ujęciu procentowym ma na koncie odmiana coupe (+50,9%).

Flagowy okręt Mercedes-Benz, czyli Klasa S, jest niezmiennie najlepiej sprzedającą się luksusową limuzyną na świecie. W kwietniu do klientów dostarczono 8 213 egzemplarzy modelu, a więc dwa razy więcej niż przed rokiem.

Swój sukces kontynuują SUV-y. W kwietniu Mercedes-Benz sprzedał 28 656 takich aut (+9,1%), więcej niż w którymkolwiek miesiącu w przeszłości. Podczas salonu samochodowego w Pekinie producent zaprezentował prototyp Concept Coupe SUV, łączący dynamiczną stylizację aut coupe z walorami SUV-a. To zapowiedź modelu seryjnego, który już w przyszłym roku trafi do produkcji.

Miejskiego smarta fortwo przekazano w ubiegłym miesiącu 8 392 nabywcom (kwiecień 2013: 8 740 sztuk). Dwuosobowy model przyciąga coraz większą liczbę nabywców w USA (+57,1%) i w Chinach (+20,9%).

Już w lipcu zadebiutuje w Berlinie nowa generacja smarta, która będzie dostępna w wersji 2- lub 4-osobowej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane