/  / Ponad 23 tysiące aut we flocie

Ponad 23 tysiące aut we flocie

Leaseplan|

Leaseplan Fleet Management Polska utrzymuje pozycję głównego gracza branży wynajmu długoterminowego. Spółka finansuje i zarządza flotą już przeszło 23 tysięcy aut. Najnowsze dane Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów pokazały też, że Leaseplan Polska rośnie szybciej niż branża – poinformowała spółka w komunikacie.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Rynek wynajmu długoterminowego aut odnotował w pierwszym półroczu 2014 roku wzrost na poziomie 12,8% r./r.. W tym samy okresie Leaseplan zanotował 15,6% wzrost. - Zarządzamy dziś największą ilością aut służbowych w Polsce a dynamiczny rozwój to efekt dziesięcioletniej konsekwencji. Naszym Klientom dostarczamy prawie dwa razy więcej nowych pojazdów niż inne duże firmy działające w branży. Zdecydowaliśmy się na organiczne budowanie pozycji firmy i trwałe rozwijanie tego samego produktu – długoterminowego najmu samochodów i oferowanie do niego kolejnych nowych funkcji, korzystnych dla przedsiębiorców wraz z rozwojem ich potrzeb. Oczywiście stawiamy na pracowników, cały czas ich szkolimy, tak by byli najlepszymi doradcami naszych klientów. Myślę, że relacja wartości dodanej naszej usługi do ceny czyni nasze produkty bardzo konkurencyjnymi - mówi Sławomir Wontrucki, dyrektor zarządzający, LeasePlan Fleet Management Polska.

Jak przekonuje, spółka nie tylko dynamicznie powiększa flotę. Z najnowszego raportu PZWLP podsumowującego pierwsze półrocze 2014 roku wynika, że Leaseplan utrzymuje pierwsze miejsce w kategorii Full Service Leasing, czyli najbardziej rozwiniętej i najbardziej popularnej w Europie usłudze wynajmu. - Polscy przedsiębiorcy mają już świadomość, że Full Service Leasing daje możliwość ograniczenia kosztów każdej firmie – tak małej, jak i dużej – w pełnym zakresie. Chodzi tu nie tylko o koszty obsługi związanej z samym zarządzaniem flotą, ale – szczególnie w przypadku mniejszych firm - także koszty księgowości, HR, jak również czas poświęcony przez dyrektora lub prezesa firmy na negocjowanie warunków kredytu czy planowanie odnowień floty. Po FSL coraz częściej sięgają mali i średni przedsiębiorcy. Od dłuższego czasu obserwujemy zmianę trendu cięcia kosztów za wszelką cenę, na rzecz zainteresowania usługą kompleksową, która w ostatecznym rozrachunku nie będzie generować dodatkowych wydatków – tłumaczy Sławomir Wontrucki.

Podkreśla on także, iż co piąte auto użytkowane przez firmy w ramach leasingu operacyjnego z pełną obsługą (FSL) jest dziś zarządzane przez Leaseplan Polska (ponad 21,5% według PZWLP). - Leaseplan będzie rósł w tempie 5 – 10 proc. rocznie. Ten wzrost powinien być skorelowany i kilka punktów procentowych wyższy od wzrostu PKB, bo jest on związany z rozwojem inwestycji, a w konsekwencji z kondycją firm. Cała branża natomiast nie powinna mieć wskaźnika niższego od PKB – prognozuje Sławomir Wontrucki.

Oprac. PJ




 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane