/  / Polska sieć rozwija dystrybucję części motoryzacyjnych w Europie

Polska sieć rozwija dystrybucję części motoryzacyjnych w Europie

Moto-Profil|

Wzrost sprzedaży o niemal 30% w stosunku do roku 2012, niemal tysiąc partnerów handlowych oraz dalsze plany intensywnego rozwoju. Firma Moto-Profil, właściciel marki ProfiAuto i jedyny w Polsce członek grupy Temot International, podsumowała dotychczasowe wyniki i wskazała kierunki ekspansji w Europie.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
"Sytuacja branży motoryzacyjnej na całym świecie jest skomplikowana nie tylko wśród producentów samochodów, ale także na rynku aftermarket. Zarówno polscy, jak i zagraniczni przedstawiciele branży są jednak w stanie wygenerować wzrosty sprzedaży, czego jesteśmy przykładem - podkreśla Piotr Tochowicz, prezes zarządu Moto-Profil.

"Dzięki temu możemy teraz skoncentrować się na naszych najbliższych celach, do których należy przede wszystkim rozwój sprzedaży na rynku europejskim, m.in na obiecujących rynkach krajów nadbałtyckich".

Kolejne, planowane kontrakty z nowymi, zagranicznymi partnerami handlowymi będą się opierać na modelu współpracy stosowanym przez firmę konsekwentnie od początku ekspansji zagranicznej.

Moto-Profil nie proponuje systemu franczyzowego, nie podejmuje także działań mających na celu przejęcia czy budowanie filii. Funkcjonuje na zasadzie współpracy z siecią partnerów handlowych, zwykle firm średniej lub mniejszej wielkości dysponujących własną siecią dystrybucji.

Transakcje zagraniczne stanowią obecnie około 25% całości obrotów Moto-Profil. Firma działa na rynkach: polskim, czeskim, słowackim, niemieckim, litewskim, łotewskim, ukraińskim, węgierskim oraz rumuńskim, współpracując z niemal tysiącem partnerów handlowych.

Przedstawiciele Moto-Profil, planując strategię dalszego rozwoju na nowych rynkach, uważnie je obserwują i biorą pod uwagę czynniki takie jak m.in. załamanie sprzedaży nowych samochodów, rosnącą pozycję internetowych platform sprzedaży części czy kłopoty finansowe wielkich i uznanych sieci warsztatowych.

"Sprzedażą za granicę zajęliśmy się jeszcze przed wejściem Polski do struktur UE, gdy przetransportowanie paczki przez granicę polsko-czeską było regulowane przez restrykcyjne wymogi eksportowe. Od momentu zniesienia granic celnych między Polską a resztą krajów unijnych rynki te stały się dużo łatwiej dostępne, również pod względem logistycznym - podsumowuje Tochowicz.

"W tej chwili nie ma prawie żadnej różnicy w procesie sprzedaży i logistyce transportu między firmą z Polski a inną firmą z terenu UE. Dlatego też możemy wykorzystać szanse, jakie daje nam wspólny rynek i swobodnie konkurować z największymi europejskimi graczami".

W czerwcu tego roku firma znalazła się w pierwszej dziesiątce laureatów prestiżowego konkursu European Business Awards (EBA) 2012/2013 w kategorii Import/Export i została uhonorowana przyznawanym w ramach EBA wyróżnieniem pn. Ruban D'Honneur.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane