/  / Polska piątym rynkiem Mazdy w Europie

RYNEK | Polska piątym rynkiem Mazdy w Europie

Mazda|
null
© Mazda
null

Styczeń bieżącego roku przyniósł rekordowy wynik Mazdy na polskim rynku – 591 zarejestrowanych samochodów. Kwiecień okazał się jednak dla japońskiej marki jeszcze lepszy.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W kwietniu z polskich salonów sprzedaży wyjechały łącznie 663 Mazdy, co oznacza wzrost o dynamice aż 83% w porównaniu z analogicznym miesiącem rok wcześniej. Dzięki takiemu wynikowi Mazda zapewniła sobie udział rynkowy na poziomie 2,4%.

Kwietniowe rejestracje nowych samochodów Mazdy na polskim rynku w podziale na poszczególne modele:
- Mazda6: 299 egzemplarzy
- Mazda CX-5: 201 egzemplarzy
- Mazda3: 136 egzemplarzy
- Mazda MX-5: 14 egzemplarzy
- Mazda2: 10 egzemplarzy
- Mazda5: 3 egzemplarze

Od stycznia zarejestrowanych zostało natomiast 1 999 Mazd, czyli o 69% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedzającego. Dla porównania, cały rynek nowych samochodów w Polsce wzrósł w tym czasie o 26%.

Sukces Mazdy należy przypisać przede wszystkim modelom nowej generacji. Dzięki kompleksowemu programowi technologii Skyactiv i koncepcji stylistycznej Kodo popyt na modele Mazda6 (767 sztuk zarejestrowanych w tym roku) oraz Mazda CX-5 (454 sztuk) nie słabnie.

Nowej generacji Mazda3, wprowadzona na rynek w drugiej połowie ubiegłego roku, również spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem: jak podaje generalny importer, od momentu wprowadzenia do sprzedaży zamówiono w Polsce już ponad dwa tysiące egzemplarzy kompaktowej Mazdy.

Na tle Europy Polska wspina się w rankingu przedstawicielstw Mazdy, zajmując w kwietniu wysoką, piątą pozycję po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Austrii.

"Pierwsze miesiące 2014 roku utrzymały ubiegłoroczną tendencję wzrostową. Rok 2013 zakończyliśmy wynikiem lepszym o 76%, a cztery miesiące bieżącego roku przyniosły kolejne sukcesy i wzrost o 69% - wylicza Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska. "Cieszy nas tak duże zainteresowanie klientów, również z marek premium, którzy coraz liczniej odwiedzają nasze salony. Analizując napływ zamówień z optymizmem patrzymy na kolejne miesiące i widzimy duże szanse na kolejny rekord".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane