/  / Polska motoryzacja stawia na jakość

Polska motoryzacja stawia na jakość

Exact Systems|
null
null

W jakości produktów (42%) oraz niższych kosztach pracy (34%) przedstawiciele polskiej motoryzacji widzą szansę rozwoju branży – wynika z badania przeprowadzonego przez Exact Systems, firmę kontrolującą części samochodowe.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W związku z tym w III kwartale bieżącego roku zdecydowana większość producentów (63%) zamierza utrzymać poziom zamówień na outsourcing kontroli jakości, a 24% planuje ich zwiększenie.

Systematyczna poprawa jakości produkowanych części z jednoczesną minimalizacją kosztów to w obecnej sytuacji gospodarczej warunek utrzymania się na rynku. "Zdają sobie z tego sprawę zarządzający polskimi zakładami produkującymi części i podzespoły samochodowe, bo od kilkunastu już lat jakość i koszty rzeczywiście decydują o wyborze Polski jako partnera inwestycyjnego - mówi Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems, ekspert PIM.

"Te czynniki nadal będą języczkiem uwagi w przyszłości, stąd aż 2/3 zapytanych firm nie zamierza rezygnować z zewnętrznych usług kontroli jakości".
 
Polska kontra reszta świata
Najlepszymi partnerami pod kątem jakości części są partnerzy z Polski. Uważa tak aż 58% zapytanych przedstawicieli sektora motoryzacyjnego. Ponad 20% mniej wskazań zebrali dostawcy z państw Unii Europejskich (36%), a najniższą jakość reprezentują części pochodzące z państw pozaeuropejskich.

"Taka ocena polskich partnerów wynika z dobrego zaplecza technologicznego, koncentracji polskich przedsiębiorców na poprawie jakości i systematycznej edukacji personelu. Również bliskość lokalizacji swoich klientów przekłada się na możliwość natychmiastowej reakcji na zgłoszone zamówienia oraz wyjaśnienie ewentualnych problemów jakościowych - wylicza Paweł Gos.

Popyt na outsourcing kompleksowych rozwiązań, m.in. w zakresie kontroli jakości, rokrocznie rośnie. Przyczyn tego jest wiele: aż połowa zapytanych przedstawicieli rynku motoryzacyjnego jako główną wskazała fachową obsługę. 39% respondentów traktuje outsourcing kontroli jakości jako sposób na redukcję kosztów.

Jak uważa Jacek Opala, dyrektor ds. rozwoju i sprzedaży w Exact Systems, większość firm działających np. na rynku Automotive dąży do uelastycznienia swojego biznesu tak, aby szybciej i łatwiej reagować na czynniki zewnętrzne i ograniczyć niepotrzebne koszty.

"Outsourcing spełnia swoją rolę, co potwierdzają wyniki przeprowadzonego przez nas badania. Aż 94% naszych klientów jest zadowolonych z naszej pracy. Coraz częściej klienci zwracają się do nas z prośbą o pomoc w uzupełnieniu braków w kadrze specjalistów lub inżynierów. Dlatego też już na stałe w portfelu naszych usług wpisała się pozycja outsourcingu personelu - dodaje menadżer.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane