/  / Polska: Apetyt Volvo rośnie...

Polska: Apetyt Volvo rośnie...

null
© Volvo
null

Najwyższa w historii sprzedaż aut nowych, używanych, części i akcesoriów – tak najkrócej można podsumować ubiegły rok, który był dla Volvo Car Poland wyjątkowo udany.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Od stycznia do grudnia minionego roku zarejestrowano w Polsce łącznie 5 835 aut marki Volvo, co oznacza 19% wzrost wolumenu względem roku poprzedzającego. W 2015 wynik sprzedaży ma być jeszcze wyższy.

1405 z kratką, 4430 – bez
"W ubiegłym roku cała branża motoryzacyjna skorzystała na przepisach przejściowych dotyczących podatku VAT, które sprawiły, że na trzy miesiące powróciły samochody z tzw. kratką. Spośród przedstawicieli segmentu premium to właśnie Volvo było liderem sprzedaży takich aut - zaznacza Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

"Należy jednak zaznaczyć, że samochody z homologacją ciężarową stanowiły tylko 1/4 sprzedaży rocznej, co oznacza, że dobrze wykorzystaliśmy pozostały okres".

Wzrost sprzedaży o 1/5
Volvo odnotowało 19% wzrost liczony według rejestracji. Był on wyższy niż wzrost całego rynku aut osobowych nad Wisłą, który urósł o 12,96%. Udziały rynkowe Volvo zwiększyły się z 1,7% w 2013 do 1,79% na koniec roku ubiegłego.

"Wraz z dobrymi wynikami ilościowymi Volvo osiągnęło doskonałe wyniki jakościowe - dodaje Nowiński. "W badaniach satysfakcji obsłużonych klientów polski oddział Volvo otrzymał najwyższe noty na świecie spośród wszystkich przedstawicielstw tej szwedzkiej marki".

Rekord na świecie
Ubiegły rok był dobry dla Volvo także w pozostałych krajach. Na świecie sprzedaż osiągnęła poziom łącznie około 465 000 egzemplarzy. Nigdy dotąd – nawet w okresie największej koniunktury na rynku amerykańskim – Volvo tyle nie sprzedawało.

Dzięki zupełnie nowemu XC90 w przyszłym roku sprzedaż Volvo po raz pierwszy powinna przebić pułap pół miliona aut.

"Wzrost sprzedaży nowych samochodów ma pozytywny wpływ na pozostałe nasze obszary działalności - mówi dalej Arkadiusz Nowiński. "W tym roku sprzedaliśmy w sieciach dealerskich ponad 1 500 samochodów używanych oraz odnotowaliśmy najwyższe w historii wyniki sprzedaży części (+1,7%) i akcesoriów (+4,4%) w stosunku do 2013 roku. To naturalne zjawisko, ponieważ więcej sprzedanych aut oznacza więcej przeglądów, wymian opon i dokupionego wyposażenia dodatkowego".

Najbliższe plany
W tym roku Volvo Car Poland zamierza kolejny raz powiększyć swoją sprzedaż i rozszerzyć ofertę. Najważniejszą nowością będzie XC90 w kolejnym wcieleniu. Do oferty dołączy ponadto uterenowiona wersja V60 Cross Country oraz S60 Cross Country.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane