/  / Polska 4. rynkiem Mazdy w Europie

Polska 4. rynkiem Mazdy w Europie

MMPOL|
null
© Mazda
null

Na tle Europy Polska wspina się w rankingu przedstawicielstw Mazdy, zajmując w lipcu czwartą pozycję wśród krajów Starego Kontynentu. Więcej aut tego producenta sprzedaje się tylko w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz w Hiszpanii.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W lipcu polski rynek nowych samochodów nieznacznie wzrósł – o 3% w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej. Sprzedaż Mazdy wykazała znacznie większą dynamikę w tym czasie: zarejestrowanych zostało 790 nowych aut, co oznacza wzrost aż o 90%.

Licząc od stycznia, zarejestrowanych zostało nad Wisła 4 090 nowych samochodów Mazdy, czyli o 77% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Dla porównania, cały rynek nowych samochodów w Polsce vwzrósł w tym czasie o 17%.

Sukces Mazdy należy przypisać przede wszystkim modelom nowej generacji takim jak Mazda6 (1 538 sztuk zarejestrowanych od stycznia 2014) oraz CX-5 (razem 910 sztuk). Mazda3 po zmianach generacyjnych, wprowadzona na rynek w drugiej połowie 2013 roku, również spotkała się z pozytywnym przyjęciem: od stycznia na polskie drogi wyjechało już prawie 1 500 sztuk japońskiego kompaktu.

Na tle Europy Polska wspina się w rankingu przedstawicielstw Mazdy, zajmując w lipcu pozycję czwartą. Sukces Mazdy3 i Mazdy6 nad Wisłą potwierdza wysokie notowanie w rankingu sprzedaży tych modeli dla Mazdy w Europie (w lipcu zajęły trzecie miejsca).

Oto rejestracje poszczególnych modeli Mazdy na polskim rynku za lipiec:
- Mazda3: 334 egzemplarze
- Mazda6: 279 egzemplarzy
- Mazda CX-5: 159 egzemplarzy
- Mazda2: 14 egzemplarzy
- Mazda5: 2 egzemplarze
- Mazda MX-5: 2 egzemplarze

"Rok 2014 to zdecydowanie rok Mazdy. Nasze nowe modele przypadły do gustu Polakom i mimo że na początku roku prognozowaliśmy wynik 5 000 aut, to już teraz zwiększyliśmy moce produkcyjne do 7 000 - podsumowuje Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.

"Zapewniamy tym samym klientom dostępność wszystkich modeli i realizujemy na bieżąco spływające zamówienia. Zazwyczaj w miesiącach wakacyjnych obserwowaliśmy mniejszy ruch w salonach, ale w tym roku w lipcu pobiliśmy rekord miesięcznej sprzedaży Mazdy w Polsce".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane