/  / Pół miliona samochodów z ubezpieczeniem Proama

Pół miliona samochodów z ubezpieczeniem Proama

Proama|

Już 500 000 osób jeździ po polskich drogach z ubezpieczeniem Proama. Większość z nich posiada maksymalną, 70-procentową zniżkę bonus-malus.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Jak dotychczas Proama jest najszybciej rozwijającą się firmą ubezpieczeniową w porównaniu do nowych podmiotów wchodzących na polski rynek w ostatnich dziesięciu latach: spółka rozpoczęła działalność komercyjną 29 stycznia 2012 roku i już po jedenastu miesiącach działalności (na koniec 2012 roku) miała 262 000 sprzedanych polis.

W rozwoju nie zaszkodził ubezpieczycielowi proces zmiany inwestora. Proama rozpoczynała swoją działalność jako oddział francuskiego ubezpieczyciela Groupama SA, a już w lipcu 2012 roku zostało podpisane porozumienie, na mocy którego Proama z końcem 2012 roku została przejęta w struktury Grupy Generali.

Po kolejnych siedmiu miesiącach działalności Proama niemal podwoiła liczbę klientów: obecnie z polisami Proama po polskich drogach jeździ pół miliona kierowców.

"Tak dobry rezultat w krótkim czasie to efekt m.in. multi-kanałowej strategii sprzedaży. Od początku działalności nasze polisy są dostępne przez internet, telefon i za pośrednictwem multiagencji. Obecnie mamy podpisane umowy z 1 000 multiagencji, w których pracuje 10 000 osób wykonujących czynności agencyjne - tłumaczy Mariusz Kozłowski, dyrektor sieci sprzedaży, produktu i likwidacji szkód w Proama.

Agenci doceniają m.in. udostępniony przez ubezpieczyciela system do sprzedaży polis, w którym został wyeliminowany całkowicie papierowy obieg dokumentów w relacji Proama-agent.

"System ProAgent dostępny w postaci aplikacji webowej, został skonstruowany z myślą o wygodzie użytkownika, z intuicyjnymi procesami, tak aby w każdym miejscu i czasie agent mógł wygodnie dokonać szybkiej kalkulacji składki, sprzedaży polisy, sprawdzenia polis swoich klientów, dokonać zestawienia sprzedaży, czy sprawdzić wysokość naliczonej prowizji - wyjaśnia Dariusz Jankowski, dyrektor IT w Proama.

"Bardzo ważny jest również serwis: w Proama mamy dedykowaną agentom infolinię, której pracownicy mają kompetencje, by większość spraw była rozwiązywana podczas jednej, pierwszej rozmowy telefonicznej. Ponad 90% telefonów od agentów odbierana jest w ciągu pierwszych 20 sekund - dodaje Kozłowski.

Proama jest pierwszą firmą ubezpieczeniową, która w swojej komunikacji marketingowej zwróciła się bezpośrednio do agentów z zaproszeniem do współpracy, eksponując ich w swoich reklamach.

"Jest to uznanie wkładu oraz potencjału agentów w rozwoju naszego biznesu. Obecnie przez agentów generujemy ponad 80% naszej sprzedaży - stwierdza dyrektor Kozłowski. "Jednocześnie bardzo mocno dbamy o kooperację i współpracę między poszczególnymi kanałami sprzedaży, bo wierzymy, że tylko w ten sposób możemy odnieść sukces. Każdy kanał jest dla nas tak samo ważny i w każdym staramy się wyróżnić".

Wyróżnikiem Proama w kanałach direct jest dedykowany osobisty doradca dla osób kupujących przez internet i telefon. Klient otrzymuje imienny adres e-mail do osobistego doradcy. Może się z nim skontaktować również dzwoniąc do ogólnopolskiego oddziału obsługi klienta i wybierając opcję kontaktu z osobistym doradcą.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane