/  / Passat: cel to pierwsze miejsce

Passat: cel to pierwsze miejsce

IBRM Samar |
null
null

Volkswagen stawia na małe i średnie przedsiębiorstwa. Nie „odpuści” sobie także ani dużych kontaktów flotowych ani klientów indywidualnych. Liczy ponadto na przejęcie części osób zainteresowanych dziś zakupem samochodów marek premium.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Volkswagen Passat w naszym kraju jest liderem segmentu D, czyli klasy średniej. Od stycznia do września klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 4 569 sztuk tego modelu, to jest o 41,63 proc. więcej niż w ciągu III kwartałów 2013 r. W rankingu to niemieckie auto wyprzedziło m.in. Skodę Superb (3 939 sztuk,+90,94 proc.), Opla Insignię (3 174, +65,83 proc.), Toyotę Avensis (2 768, +23,35 proc.) oraz Forda Mondeo (2 239, +4,09 proc. ). Volkswagen nie spoczywa jednak na laurach. Już 28 listopada w salonach w całej Polsce zadebiutuje nowa, ósma generacja Passata.
 
Volkswagen w Polsce wiąże z nowym modelem bardzo duże nadzieje. – Już dziś mamy wiele zamówień na nowego Passata, które zostały złożone „w ciemno”. Świadczy to o olbrzymim zaufaniu do naszej marki i modelu. W 2015 roku chcemy by wersja Variant utrzymała pozycję lidera, a limuzyna wskoczyła na pierwsze miejsce rankingu rejestracji w swoim segmencie. Generalnie, interesuje nas pozycja numer 1 segmentu D – zapowiada Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.
 
Volkswagen planuje zarejestrować w 2014 roku łącznie (tj. wersji kombi oraz limuzyny) 6 tysięcy Passatów. Jak przyznaje dyrektor Tomaszkiewicz, 2015 rok nie będzie już jednak tak łaskawy dla koncernów motoryzacyjnych jak obecny. Przede wszystkim nie powtórzy się tegoroczny boom z I kwartału na tzw. auta z kratką, które dawały przedsiębiorcom prawo do pełnego odliczenia  VAT-u. W przyszłym roku sprzedaż modelu ma wzrosnąć, ale importer nie ujawnia konkretnych prognoz.  

Firma będzie zabiegać niemal o wszystkie kategorie klientów. Największy potencjał do dalszego rozwoju sprzedaży modelu upatruje wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Nie zaniedba jednak, ani dużych kontraktów flotowych, ani klientów indywidualnych. VW liczy także na przejęcie w przyszłym roku części klientów marek premium, takich jak Mercedes czy BMW. .
 
Spółka Volkswagen Group Polska będzie wspierała sprzedaż nowego Passata przy pomocy różnorakich form finansowania zakupu. Po pierwsze, w grę wchodzą tradycyjne produkty, takie jak leasing z niską wartością wykupu. - Nowy Passat będzie także oferowany z leasingiem z wyższą wartością wykupu. Klient będzie wnosił niewielki wkład własny, płacił niewielkie raty, a wartość wykupu będzie większa niż 1 proc. To ułatwi klientowi wymianę samochodu na nowy, co 3-4 lata – wylicza nasz rozmówca.

Volkswagen zaproponuje także klientom przedłużoną do pięciu lat gwarancję oraz specjalne pakiety przeglądów i usług warsztatowych. - Dzięki temu nie będą się martwić o koszty eksploatacji samochodu. Oferta będzie dostosowana do wieku auta i jego przebiegu – dodaje Wojciech Tomaszkiewicz.

Rywale nie zamierzają jednak łatwo oddać pola producentowi z Wolfsburga. Zobaczmy, co deklarują niektórzy z nich:

Mariusz Jasiński, dyrektor Public Relations, Ford Polska: Z zasady nie ujawniamy planów dotyczących wielkości sprzedaży aut. Dlatego nie mogę zaprezentować naszych oczekiwań związanych z nowym Mondeo. Liczymy jednak, że w 2015 roku będzie on walczył o pozycję w czołówce segmentu D. Auto wyróżnia się wśród konkurentów znakomitymi właściwościami jezdnymi, czyli tym jak reaguje na komendy kierowcy oraz jaki komfort oferuje pasażerom. Posiadamy bardzo szeroką gamę silników, zaproponujemy nowatorskie rozwiązania, takie jak system wykrywania pieszych na drodze czy nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Naszym atutem jest ponadto szeroka liczba wersji wyposażenia oraz atrakcyjne ceny. W tym ostatnim przypadku, Mondeo - przy porównywalnej konfiguracji samochodu - jest o około 10 proc. tańsze od nowego VW Passata. Mamy już przygotowaną ofertę zakupu dla flot. Nie zapominamy także o klientach indywidualnych. Mamy dla nich program Ford MultiOpcje czyli specjalną ofertę: klient płaci atrakcyjnie niskie raty, po kilku latach użytkowania auta ma zapewnione jego odkupienie przez dealera, a pozyskane z tej transakcji pieniądze może przeznaczyć, jako wkład własny na kolejne nowe auto.

Maciej Gorzelak, dział PR Toyota Motor Poland: Avensis po gruntownej modernizacji wchodzi na rynek w połowie przyszłego roku. Niestety, ponieważ termin jest jeszcze dość odległy, niewiele detali możemy obecnie ujawnić. Na pewno skala zmian będzie istotnie wykraczała poza definicję face-liftingu. Pod maską pojawią się nowe jednostki napędowe, a zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz samochód będzie wyraźnie różnił się od obecnej generacji. Planów dotyczących wielkości sprzedaży Avensisa także nie możemy ujawnić. Chciałbym jednak podkreślić, że stawiamy na floty. Taka już jest specyfika tego segmentu. Z Avensisem tradycyjnie jesteśmy wybierani zarówno, jako tzw. job car(auto służbowe), jak i user-chooser (wybór klienta). I tu na pewno będziemy wyróżniali się mocnymi wynikami. Nowy model wygeneruje ponadto wzrost na rynku klientów indywidualnych.

Paweł Janas

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane