/  / Opel stawia na wzrost

Opel stawia na wzrost

Opel|
null
© Opel
null

W ramach planu wzrostu do roku 2022 firma Opel stawia sobie za cel osiągnięcie udziału w rynku europejskim na poziomie około 8%. Do roku 2018 pojawi się też w ofercie 27 nowych modeli oraz 17 nowych silników.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Opel zaprezentował uaktualnioną wersję strategii DRIVE!2022. Firma wyznaczyła sobie pięć strategicznych celów. Do 2022 r. udział marek Opel i Vauxhall w europejskim rynku ma wynieść 8%, przy koncentracji na rentownym wzroście. Założono także osiągnięcie 5-procentowej marży zysku (zysk przed odsetkami i opodatkowaniem – EBIT).

Jednocześnie firma planuje dalsze podnoszenie jakości swoich produktów, jak również poziomu zadowolenia klientów i pracowników.

Prezes firmy Opel, Karl-Thomas Neumann, powiedział: "W ciągu ostatnich miesięcy zarząd intensywnie pracował nad aktualizacją inicjatywy DRIVE!2022. Efektem tych działań jest prezentowany dziś katalog strategicznych celów. Poczyniliśmy już przygotowania do stopniowego wdrażania tego planu. Cieszymy się też pełnym poparciem ze strony General Motors jako spółki macierzystej".

Firma Opel koncentruje się na trzech strategicznych priorytetach: modelach, markach oraz na zwiększeniu udziału w rynku. W szybkim tempie realizowana jest już ofensywa modelowa i silnikowa: na lata 2014–2018 firma planuje wprowadzenie w sumie 27 nowych modeli i 17 silników.

Nowy Opel Corsa

Drugim celem jest wzmocnienie wizerunku Opla jako przystępnej i wzbudzającej emocje niemieckiej marki. Będzie on osiągnięty dzięki innowacjom technicznym, niemieckiej inżynierii oraz korzystnemu stosunkowi wartości produktu do jego ceny.

Przykładem innowacji technicznych jest OnStar: to kolejny etap rozwoju łączności, który już od roku 2015 pozwoli przeobrazić samochód w hotspot Wi-Fi.

Trzeci priorytet to udział w rynku i cele w zakresie wzrostu. Do 2022 r. Opel zamierza zwiększyć swój udział w rynku niemieckim z 7,2 do 10%. Natomiast w Europie (łącznie z Rosją i Turcją) udział w rynku ma wzrosnąć z obecnych 5,8 do 8%.
 
Także do 2022 r. Opel wraz z brytyjską siostrzaną marką Vauxhall planuje awansować na drugie miejsce na europejskim rynku samochodów osobowych.

Dziesięcioletni plan DRIVE!2022 został po raz pierwszy ogłoszony latem 2012. Już w roku kolejnym firma poczyniła znaczne postępy w sferze operacyjnej, ograniczając poziom strat w Europie o ponad połowę.

Opel spodziewa się, że rok bieżący będzie pełen wyzwań. Z jednej strony firma kontynuuje poprawę działalności operacyjnej. Z drugiej jednorazowe koszty związane na przykład z zamknięciem zakładu w Bochum czy zmiennością kursów walutowych będą źródłem presji na zyski.

Dzięki niższym kosztom produktowym i strukturalnym, racjonalizacji wykorzystania mocy produkcyjnych zakładów, wyższym przychodom ze sprzedaży oraz poprawie profilu marki firma planuje odzyskać rentowność do połowy bieżącej dekady.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane