/  / Ofensywa jakościowa Hyundaia

Ofensywa jakościowa Hyundaia

Newseria|
null
© Hyundai
null

Hyundai nie planuje zwiększać sprzedaży aut na polskim motorynku. Głównym celem koncernu jest za to poprawa jakości obsługi.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Hyundai stawia na poprawę standardów, a nie na zwiększenie sprzedaży. Tegoroczny wolumen koreańskiego producenta na polskim rynku ma być podobny do rezultatu zeszłorocznego, co powinno przełożyć się na ponad 5-procentowy udział. To większy odsetek niż na rynku europejskim.

"W tym roku osiągamy podobne wyniki jak w zeszłym, zresztą zgodne z naszymi założeniami. Po bardzo intensywnym wzroście w latach 2008-2012, kiedy praktycznie podwoiliśmy udział w rynku, teraz trochę zwalniamy, restrukturyzujemy naszą sieć, dbamy o standardy. To jest w tej chwili najważniejszy element, którym walczymy o klienta - tłumaczy Tomasz Michalczewski, kierownik zespołu planowania sprzedaży Hyundai Polska, podczas rozmowy z agencją informacyjną Newseria Biznes.

Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, Hyundai był w roku ubiegłym siódmym producentem pod względem udziału w polskim rynku nowych samochodów osobowych. Nad Wisłą zarejestrowano niemal 17 000 aut tego producenta. Dało to Hyundaiowi około 5,8% udziału rynkowego. To więcej niż w całej Europie, gdzie osiągnięty przez markę wynik oscyluje na poziomie 3,5%.

Teraz Hyundai planuje utrzymanie udziału rynkowego powyżej 5-5,2%, ale nie zamierza gwałtownie zwiększać sprzedaży. Producent stawia przede wszystkim na poprawę standardów obsługi w salonach dealerskich.

Dla firmy duże znaczenie ma też wyposażenie oferowanych modeli samochodów. Michalczewski zwraca uwagę na to, że wymagania Polaków w tym zakresie są coraz wyższe. O ile dawniej na przykład klimatyzacji wymagali tylko ci, którzy kupowali auta wyższej klasy, to obecnie nawet w małych, miejskich samochodach jest ona standardem.

"Jeżeli tego nie mamy, po prostu nie sprzedajemy. Klienci szukają jakości i bogatego wyposażenia - zaznacza specjalista.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane