/  / Od kwietnia będzie lepiej

Od kwietnia będzie lepiej

null
null

Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Volkswagen Group Polska: Dominującą grupę naszych klientów stanowią przedsiębiorcy, w największym stopniu korzystający dziś z tzw. „okna podatkowego”. Dzięki temu notujemy niespotykane wcześniej zainteresowanie zakupem samochodów. Szczególnie cieszy nas jednak nie tyle obecna sytuacja, ile późniejsze zmiany w przepisach…

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Każdego roku Audi wprowadza do sprzedaży kilka nowych modeli. Co czeka nas w 2014?  

Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Volkswagen Group Polska: W najbliższych miesiącach zaprezentujemy nowe Audi TT, zmodyfikowane Audi A6 i Audi A7. Pojawią się także liczne modele sportowe, takie jak S1, S3 Limousine czy S3 Cabriolet. Nadchodzące miesiące będą przebiegać pod znakiem dalszego umacniania na polskim rynku pozycji samochodów z napędem na cztery koła „quattro". Audi oferuje zdecydowanie najszerszą w segmencie premium paletę takich pojazdów. Wśród nich są: Audi Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad oraz wszystkie modele S i RS. W niemal wszystkich innych, Audi oferuje napęd „quattro". opcjonalnie. Jeśli uwzględnić dostępne obecnie typy karoserii, silniki i skrzynie biegów, to otrzymamy ofertę ponad 160 różnych wariantów wyposażonych w taki napęd.
 
W 2013 r. Audi na chwilę wskoczyło na 1. miejsce rankingu rejestracji nowych aut segmentu premium w Polsce. Jak chce powalczyć o powrót na pozycję lidera?
 
Silna sieć dealerska jest jednym ze źródeł sukcesu marki. Z tego względu w ostatnim czasie wprowadziliśmy w strukturach sprzedaży szereg zmian. Pozwoli nam to wzmocnić bezpośredni kontakt marki z potencjalnymi klientami. Będziemy dalej zwiększać liczbę punktów dealerskich oraz podnosić jakość i standardy obsługi w istniejących obiektach. Szczególną uwagę przykładamy do kompleksowej obsługi klientów. Poczynając od sprzedaży nowych samochodów, poprzez obsługę serwisową, finansowanie zakupu i serwisowania, ochronę ubezpieczeniową pojazdu, na odkupie samochodów używanych kończąc. Ten ostatni obszar od dłuższego czasu rozwijamy bardzo intensywnie. Dzięki temu coraz więcej klientów jest wiernych Audi i chętniej wymienia używany samochód na nowy.
 
Jesteście zadowoleni ze sprzedaży samochodów z homologacją ciężarową? Jak wpłynie ona na wyniki w 2014 roku?
 
Dominującą grupę naszych klientów stanowią przedsiębiorcy, w największym stopniu korzystający dziś z tzw. „okna podatkowego”. Dzięki temu notujemy niespotykane wcześniej zainteresowanie zakupem samochodów. Szczególnie cieszy nas jednak nie tyle obecna sytuacja, ile późniejsze zmiany w przepisach. Umożliwią one przedsiębiorcom odliczenie 50 proc. VAT-u od zakupu auta, kosztów serwisowania i paliwa. Audi ma pod tym względem, jedną z najlepszych ofert na rynku w segmencie premium. Oferujemy ponad 70 wariantów nadwoziowo-silnikowych z pięcioma miejscami oraz 27 wariantów z czterema miejscami.
 
Jakie będą lokomotywy sprzedaży w tym roku? Jakie nowości?
 
Największych szans na wzrost sprzedaży upatrujemy w samochodach z homologacją N1. Na pewno najczęściej wybierane będą modele Audi Q5 oraz Audi A3. Ta ostatnia rodzina jest obecnie bardzo szeroka, a wkrótce dołączą do niej kolejne wersje – Audi S3 Limousine, Audi A3 Cabriolet i Audi S3 Cabriolet. Z dużą dozą fascynacji oczekujemy również w tym roku modelu Audi A3 e-tron Sportback. To samochód hybrydowy plug-in, który łączy oszczędność eksploatacji z codzienną użytecznością. Model ten będzie mógł na dystansie 50 km jeździć wyłącznie na energii elektrycznej. Natomiast jego całkowity zasięg to 890 km. I to bez żadnych ograniczeń w dynamice czy funkcjonalności.
 
Sieć dealerska? Wspomniał Pan wcześniej o planach rozwoju…
 
Naszą ambicją jest rozbudowa sieci sprzedaży. W tej chwili mamy w Polsce 23 salony sprzedaży wraz z serwisami i 13 autoryzowanych punktów serwisowych. W najbliższych latach będą powstawały kolejne obiekty. Dużą wagę przykładamy również do dalszego rozwoju programu Audi Exclusive. Umożliwia on klientom indywidualizację swojego pojazdu.
 
To będzie dobry rok dla samochodów z wyższej półki?
 
W Polsce segment premium nadal jest niedowartościowany. Mimo, że od lat rośnie znacznie szybciej niż cały rynek, to spodziewamy się dalszego jego rozwoju. Wierzę głęboko, że dzięki nowym przepisom i ich stabilizacji proces ten będzie przyspieszał. Szczególnie nas cieszy, że coraz więcej firm decyduje się na zakup samochodu Audi, by w ten sposób podkreślić swój sukces w biznesie.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane