/  / Nowy silnik Toyoty z Polski

Nowy silnik Toyoty z Polski

Toyota|
null
© Toyota
null

Fabryka Toyoty w Wałbrzychu rozpoczyna produkcję gruntownie zmodernizowanej, 3-cylindrowej jednostki o pojemności 1-litra, która znajdzie się pod maską Toyoty Aygo nowej generacji.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Firma Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu rozpoczęła produkcję nowego 1-litrowego silnika benzynowego przeznaczonego głównie do nowej generacji modelu Aygo. Całkowita inwestycja związana z tym projektem wynosi 123 mln złotych.

W związku z nową inwestycją Toyota przewiduje wzrost zatrudnienia do końca października o 380 osób, przede wszystkim ze względu na uruchomienie trzeciej zmiany.

W ramach projektu w zakładach TMMP zmodyfikowano wiele linii na hali silników, kuźni i odlewni. Ponadto uruchomiona została całkowicie nowa linia wałka rozrządu.

"To był ważny test naszej samodzielności. Razem z działem inżynieryjnym Toyota Motor Europe oraz z minimalnym wsparciem ze strony naszej centrali w Japonii pracownicy Toyoty w Wałbrzychu zaprojektowali i przygotowali cały proces produkcyjny od momentu planowania aż do uruchomienia inwestycji. Co ważne, przygotowanie toczyły się równolegle do prowadzonej bieżącej produkcji - podkreśla Carl Klemm, prezes TMMP. "Wierzę, że ten projekt stworzył wiele okazji do rozwoju i podniesienia kwalifikacji pracowników".

Toyota w Wałbrzychu produkuje 1-litrowy silnik VVT-i od 2005 roku, czyli od startu produkcji poprzedniej wersji Aygo. Nowa generacja silnika zgodna z normą Euro 5+ znacznie poprawia konkurencyjność Toyoty. Wersja silnika "Eco" zużywa według danych fabrycznych tylko około 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym i emituje 88 g dwutlenku węgla na kilometr.

Uzyskanie tak dobrych osiągów było możliwe dzięki wielu modyfikacjom takim jak zwiększenie współczynnika kompresji do 11.5, zoptymalizowanie rozrządu, zastosowanie układu recyrkulacji spalin (EGR) oraz głowicy ze zintegrowanym kolektorem wydechowym.

Poprzednia wersja silnika uzyskała w latach 2007-2011 cztery raz z rzędu prestiżowy tytuł "Engine of the Year".

Od 17 kwietnia nowa jednostka napędowa jest dostarczana do spółki Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech (producent Toyoty Aygo, Citroena C1 oraz Peugeot 108). Natomiast od 23 lipca nowe silnik będzie również montowany w Yarisie, wytwarzanym w Toyota Motor Manufacturing France.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane