/  / Nowy początek Ferrari

Nowy początek Ferrari

IBRM Samar|
null
null

Firma Adama Niesłuchowskiego oraz rodziny Pietrzaków została wybrana przez producenta z Maranello na dealera legendarnej włoskiej marki w Warszawie.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Dlaczego dealerska Grupa Pietrzak dostała autoryzację na sprzedaż aut marki Ferrari w Warszawie? Po pierwsze to znany od lat na Śląsku dealer Renault, Peugeota i Dacii. Przede wszystkim jednak to firma, która od kilku lat z powodzeniem prowadzi salon Ferrari w Katowicach. Nieco zaskakująca na pierwszy rzut oka może wydawać się osoba Adama Niesłuchowskiego. Do tej pory był on głównie kojarzony z rynkiem reklamowym.. Nic zresztą dziwnego. Od kilkunastu lat jest właścicielem i szefem jednej z bardziej znanych w branży agencji - Grupy Red8. A jednak to nie jest jego pierwsza przygoda biznesowa z branżą motoryzacyjną. Jak przypomina, w latach 2004-2010 Grupa Red8 była odpowiedzialna za przygotowywanie kampanii reklamowych innej znanej marki samochodów z segmentu premium, czyli Porsche. Teraz część doświadczeń z tamtego okresu chce wykorzystać w promowaniu Ferrari. Plany ma ambitne. – Szacuję, że w przyszłym roku w Polsce powinno sprzedać się około 40 sztuk Ferrari. Z tej liczby nieco ponad 20 aut przypadnie na salon warszawski. Reszta znajdzie nabywców poprzez salon w Katowicach, należący do moich partnerów kapitałowych w stolicy, czyli rodziny Pietrzaków – deklaruje Adam Niesłuchowski, prezes i współwłaściciel spółki Scuderia, która poprowadzi warszawski autosalon Ferrari.  

Nowi właściciele stołecznego salonu, mieszczącego się przy ulicy Nowy Świat 6/12 planują w ciągu pól roku uruchomienie też autoryzowanego (na razie tymczasowego) serwisu Ferrari w Warszawie. W ciągu dwóch lat w stolicy ma zostać otwarty nowy „pełnowymiarowy salon” marki.  – Chcemy wybudować nowy obiekt, który pomieści nowe i używane samochody, docelowy serwis i przechowalnię samochodów. Obecnie aktywnie poszukujemy odpowiedniej lokalizacji. Nie podjęliśmy natomiast jeszcze decyzji czy salon przy ul Nowy Świat zostanie zlikwidowany czy też pozostanie jako punkt prezentacji samochodów – mówi Adam Niesłuchowski.

Większość ludzi „z ulicy” nie zauważy jednak specjalnych zmian po ustanowieniu oficjalnego dealerstwa marki w Warszawie. W zasadzie jedynym wyróżnikiem nowego salonu będzie logo marki z nazwą Ferrari Warszawa, które zawiśnie na byłym budynku giełdy (dla pamiętających czasy PRL-u także dawnym Domu Partii). Nie dość tego, ci sami właściciele prowadzą sprzedaż Ferrari pod tym samym adresem już od pół roku. Tyle, że wcześniej nie mieli prawa do posługiwania się nazwą Ferrari Warszawa. Salon w stolicy miał jedynie status punktu sprzedaży należącego do spółki Maranello Motors, dealera Ferrari w Katowicach.

Dlaczego zdecydowali się wtedy na ten krok, nie mając pewności, że zostaną wybrani na oficjalnego dealera marki w Warszawie? (centrala wybierała go spośród kilku kandydatów). Po prostu nadarzyła się dobra okazja: spółka Granturismo Italia należąca do Sobiesława Zasady zaprzestała działalności jako dealer marki Ferrari w Warszawie. Salon przy ulicy Nowy Świat 6/12 od wielu miesięcy świecił pustkami, a producent z Maranello chciał zagospodarować jak najszybciej warszawski rynek. I dlatego właśnie spółka Scuderia dostała zgodę na otwarcie punktu sprzedaży.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane