/  / Nowa fabryka Nexteer w Tychach

Nowa fabryka Nexteer w Tychach

Nexteer Automotive|
null
nullnullnull

To już trzeci zakład koncernu w Europie. Nowa inwestycja, wraz z będącym na ukończeniu centrum technicznym, kosztowała blisko 70 mln złotych.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Uruchomienie kolejnej fabryki ma firmie umożliwić zwiększenie produkcji elektrycznych układów kierowniczych.  Trafią one do aut wytwarzanych przez: BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Forda, General Motors czy Grupę PSA. W połowie roku firma Nexteer Automotive zamierza otworzyć na terenie nowego zakładu europejskie centrum techniczne. Koncern chce tu prowadzić prace badawczo-rozwojowe nad systemami sterowania pojazdów (w tym m.in. programami związanymi z tworzeniem autonomicznych pojazdów). Tu będą powstawały prototypy, przeprowadzane zostaną też testy na nowo powstałym torze. W centrum znajdzie pracę 100 inżynierów.

Firma poinformowała, że w budowę fabryki oraz centrum technicznego zainwestowała niemal 70 milionów złotych. Nexteer planuje w najbliższych pięciu latach zwiększyć nakłady zarówno na rozwój zakładu jak i ośrodka badawczo-rozwojowego. W przypadku fabryki będą to inwestycje w linie produkcyjne, natomiast w centrum powstaną dodatkowe urządzenia testowe.  
-  Od konkurencji odróżnia nas fakt, iż Nexteer Automotive skupia się obecnie głównie na produkcji układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym. Według naszych analiz,  do 2025 roku niemal w stu procentach wyprą one tradycyjne układy hydrauliczne, dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa, ekologii czy poprawieniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy - mówi Laurent Bresson, prezes Nexteer Automotive.

Obecnie zakłady Nexteer Automotive w Polsce produkują niemal trzy miliony kolumn i układów kierowniczych rocznie, dla modeli: BMW i3, BMW serii 1, BMW serii 2 Active Tourer, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Opel Adam, Corsa i Insignia, Citroen C3 czy DS3. Od roku 2010 koncern zainwestował w Europie niemal 400 milionów złotych, głównie w polskie zakłady firmy. Pierwsza fabryka firmy w Europie powstała w Tychach, w roku 1997, kolejna w 2006 roku w Gliwicach. Zatrudniają one łącznie niemal 1500 osób.

Nexteer Automotive, należący do chińskiej firmy Pacific Century Motors, produkuje układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym  i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Koncern jest notowany na giełdzie w Hong-Kongu, zatrudnia 12 tys. osób w 21 fabrykach, pięciu centrach inżynieryjnych, dziesięciu centrach obsługi klienta oraz trzech centrach testowych położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji.

Jak podaje firma analityczna AutomotiveSuppliers, w 2015 roku wartość eksportu z wszystkich polskich fabryk branży motoryzacyjnej po raz pierwszy przebiła magiczną granicę 20 miliardów euro. Zdaniem ekspertów tej firmy, obecnie trudno jest szacować wartość eksportu przemysłu motoryzacyjnego z Polski za rok 2016. Ostrożne prognozy mówią jednak o wyniku w okolicach 21 mld euro.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane