/  / Nissan rozwija się w Europie

Nissan rozwija się w Europie

Nissan|
null
© Nissan
null

Wyniki firmy Nissan, która osiągnęła w 2012 roku rekordowy udział w rynku europejskim, przeciwstawiły się ogólnej spadkowej tendencji w motobranży, która mocno ucierpiała w związku ze stanem ogólnoświatowej gospodarki.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Udział Nissana w rynku europejskim wzrósł do 3,9% mimo ogólnego spadku rynkowego o 6%, w związku z czym łączna sprzedaż spadła do około 17,6 mln samochodów, co stanowi najniższy wynik od 1979 roku.

W ubiegłym roku firma sprzedała 665 756 samochodów. Na dwóch kluczowych rynkach, czyli w Wielkiej Brytanii oraz Rosji, odnotowano znaczący wzrost sprzedaży rok do roku: odpowiednio o 10% i 12%.

Nissan jest obecnie najlepiej sprzedającą się marką azjatycką w Hiszpanii. W roku 2012 firma zwiększyła też swój udziału w rynku w aż 22 krajach europejskich. Najlepiej sprzedającym się modelem (1/3 wolmenu) był crossover Qashqai.

Wyniki produkcji Nissana w Europie również dają powody do radości. Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK), jako główna fabryka produkcyjna Nissana w Europie w brytyjskim Sunderland, wyprodukowała w ubiegłym roku ponad 500 000 samochodów. Pierwszy raz jakakolwiek fabryka samochodów Na Wyspach osiągnęła ten pułap.

Pod koniec stycznia firma osiągnęła kolejny ważny punkt: od czasu rozpoczęcia działalności fabryki we wrześniu 1986 roku w fabryce powstało ponad 7 mln samochodów.

Uwzględniając kolejne 3,2 mln samochodów wyprodukowanych w fabryce koncernu w Hiszpanii oraz dodatkowe 178 000 wyprodukowane w najnowszej fabryce w Petersburgu w Rosji, Nissan wyprodukował łącznie w Europie prawie 10,4 mln samochodów, crossoverów, SUV-ów oraz pojazdów dostawczych.

"Nasz sukces na kurczącym się rynku wynika z wielu czynników, z których najważniejsze jest ciągłe inwestowanie w produkcję w tym regionie - podkreśla Paul Willcox, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe. "Ponad 80% samochodów sprzedawanych w Europie produkowanych jest w Europie, co jednoznacznie wskazuje, że tworzymy innowacyjne produkty, które w pełni odpowiadają zapotrzebowaniu i oczekiwaniom klientów".

Za sprawą ciągłych inwestycji w Europie firma Nissan powinna utrzymać tę pozycję. W 2012 roku Nissan zobowiązał się zainwestować ponad 500 mln EUR w projekty związane z nowymi modelami, które będą produkowane w Hiszpanii, Rosji oraz Wielkiej Brytanii.

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano dwa modele, które będą produkowane w fabryce w Sunderland: Note II oraz LEAF. Ostatnie zapowiedzi potwierdzają także, że kolejny samochód osobowy będzie wytwarzany w Barcelonie w Hiszpanii. Ten ostatni model ma zapewnić wzrost rocznej produkcji w fabryce o 80 000 egzemplarzy.

W tym samym czasie produkcja 1-tonowego modelu Nissan typu pick-up w tej samej fabryce została zwiększona o dodatkowe 24 000 sztuk rocznie. W Barcelonie będą również montowane przekładnie do modeli elektrycznych LEAF oraz e-NV200.

Razem te trzy zapowiedzi oznaczają inwestycję rzędu 130 mln EUR w Barcelonie oraz ponad 4 000 miejsc pracy dla fabryki oraz lokalnych dostawców.

Ekspansja w Rosji nie ogranicza się jedynie do rozwoju dyktowanego popytem w fabryce w Petersburgu, lecz także rozwojem działalności w Togliatti, gdzie nowo uruchomiona linia produkcyjna (rezultat współpracy Renault-Nissan Alliance oraz AvtoVAZ) dostarcza nowego Nissana Almerę przeznaczonego na rosyjski rynek.

W ciągu kilku następnych lat Rosja będzie również świadkiem powrotu marki Datsun, natomiast w Infiniti obecnie powstaje nowy model kompaktowy, opracowany specjalnie dla Europy. Samochód będzie on produkowany przez fabrykę NMUK.

"Jesteśmy globalną marką, która wykorzystuje swoją skalę, mamy jednak świadomość, że poszczególne rynki mają odmienne potrzeby. Inwestując tak duże środki w lokalne placówki, jesteśmy w stanie zaoferować klientom z Europy nasze własne, unikatowe modele, jednocześnie czerpiąc korzyści z globalnej platformy oraz rozwoju technologicznego - powiedział Paul Willcox.

Sukces sprzedaży jest również uzależniony od zdolności Nissana do wprowadzania innowacji oraz chęci do wychodzenia przed szereg. Produkty Nissana wnoszą świeżość i odmienność na górskich drogach Szwajcarii, zatłoczonych ulicach europejskich miast, a nawet na torze wyścigowym Le Mans.

Nissan stworzył segment crossoverów, wprowadzając model Qashqai, który w roku 2012 (mniej więcej sześć lat po premierze) sprzedał się w liczbie ponad ponad 250 000 egzemplarzy, poprawiając wyniki sprzedaży z 2011 roku.

Sukces Qashqai zdaje się powtarzać Nissan Juke (pierwszy na świecie miejski crossover) którego sprzedaż w 2012 roku wzrosła o około 13%.

Nissan jest globalnym liderem w powstającym segmencie samochodów elektrycznych: wielokrotnie nagradzany LEAF jest zdecydowanie najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie.

Dwa lata po premierze modelu w fabryce w Sunderland rozpocznie się produkcja zmodernizowanego modelu LEAF. Za sprawą ponad 100 drobniejszych zmian, w wielu przypadkach opartych na sugestiach przekazywanych przez klientów, Nissan LEAF ma być jeszcze lepiej dopasowany do potrzeb europejskich klientów.

Wiele rozwiązań technologicznych wykorzystanych w modelu LEAF zastosowano również w e-NV200, elektrycznej wersji nagradzanego pojazdu dostawczego oraz do przewozu osób, która ma być wprowadzona do produkcji w 2014 roku.

Zaangażowanie Nissana w ochronę środowiska wykracza jednak poza sektor samochodów osobowych i vanów. Firma aktywnie współpracuje z instytucjami rządowymi, lokalnymi władzami, firmami energetycznymi oraz dostawcami infrastruktury w celu przyspieszenia budowy sieci szybkiego ładowania w Europie.

Zapewnienie kierowcom samochodów elektrycznych możliwości „tankowania" samochodów równie łatwo jak w przypadku konwencjonalnych pojazdów pozwoli wyeliminować najczęściej przytaczaną obawę związaną z posiadaniem samochodów elektrycznych.

Zaangażowanie Nissana na rzecz wprowadzania innowacyjnych rozwiązań dotyczy również nowego modelu Note, który równolegle z produktami Juke, Qashqai oraz LEAF powstaje w fabryce Sunderland i zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie w październiku.

Note II to owoc starań Nissana mających na celu ograniczenie liczby wypadków oraz wprowadzenie zaawansowanych technologii do produkcji masowej małych samochodów. Firma w ten sposób definiuje na nowo podejście producentów do wprowadzania na rynek rozwiązań związanych z bezpieczeństwem.

Ekscytacja to nieodłączny element innowacyjnej koncepcji Nissana, który przejawia się w wyczynowych modelach serii Nismo. Dwa pierwsze modele z tej serii (Juke Nismo oraz 370Z Nismo) zostały wprowadzone już na rynek europejski.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane