/  / Nissan i Toyota walczą o fotel lidera

Nissan i Toyota walczą o fotel lidera

null
© Nissan
null

Kilka dni temu Nissan ogłosił, że pod względem sprzedaży nowych pojazdów w Unii Europejskiej awansował wśród marek azjatyckich na miejsce #1. Czy to rzeczywiście prawda?

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W cytowanej informacji prasowej napisano tak: "W 2015 roku Nissan sprzedał w Europie rekordową liczbę 715 623 samochodów osobowych i dostawczych, utrzymując osiągnięty rok wcześniej 4-procentowy udział w rynku. Nissan jest liderem wśród marek azjatyckich w krajach Unii Europejskiej – od stycznia do grudnia nabywców znalazły tam 539 982 samochody osobowe. O 16,8% więcej niż w roku 2014, co stanowi jeden z najwyższych wzrostów na rynku".

Podane wyżej dane – wraz z wynikiem na poziomie 539 982 egzemplarzy – pochodzą z raportu stowarzyszenia ACEA. Dotyczą statystyk, które obejmują rejestracje tylko z krajów Unii Europejskiej (EU-28). Jeśli jednak dodamy do tego jeszcze kraje EFTA (czyli Norwegię, Szwajcarię oraz Islandię), wówczas okaże się, że lepszym wynikiem od Nissana legitymuje się jednak Toyota.

Producent takich modeli jak Auris czy RAV4 ma wtedy na koncie 565 317 rejestracji (+5,8%). A Nissan – 557 354 egzemplarze (+16,3%). Czyli wygrywa Toyota, choć dosłownie o włos.

Każdy ma swoje atuty
Na zaciętą rywalizację między Nissanem a Toyotą uwagę zwraca uznany serwis branżowy Automotive News Europe. Zauważa jednocześnie, że definicja "rynku europejskiego" w przypadku Nissana (łącznie 715 623 samochodów sprzedanych w ubiegłym roku) obejmuje również takie kraje jak Rosja oraz Ukraina.

Z kolei marka Toyota na Starym Kontynencie sprzedała według własnych danych dokładnie 810 085 pojazdów. Tutaj jednak zliczono też statystyki m.in. z rynku w Turcji, Izraelu oraz Kazachstanie.

Dyskusji nie podlega zaś fakt, że sprzedaż Nissana na rynku europejskim idzie szybko w górę. Firma ma przecież w rękawie prawdziwego asa, jakim jest crossover Qashqai (PATRZ TUTAJ). Nowością w gamie jest natomiast m.in. kompaktowy Pulsar.

Z kolei Toyota słynie jako producent, który spopularyzował w samochodach napęd hybrydowy. W roku bieżącym do oferty trafi m.in. zmodernizowana RAV4 – również jako hybryda, a także Prius po zmianach generacyjnych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane