/  / Nie jestem arogantem

Nie jestem arogantem

IBRM Samar |
null
null

Antoine Barthes, dyrektor zarządzający Nissan Sales, Europa Środkowo-Wschodnia: Nasze auta mogą się pochwalić się atrakcyjnym designem, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi czy zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Jeśli pyta pan jednak, czy Nissany są najlepszymi autami na świecie, to odpowiem, że byłbym arogantem, gdybym chciał odpowiedzieć twierdząco na tak postawione pytanie. Mamy wielu silnych rywali, oferujących nowoczesne samochody.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR: Niedawno objął Pan stanowisko szefa Nissana na Europę Środkowo-Wschodnią. Jaka przyszłość czeka markę w regionie?

Antoine Barthes, dyrektor zarządzający, Nissan Sales, Europa Środkowo-Wschodnia: Cel jest oczywisty, chcemy rosnąć, pomnażać przychody i zyski. Tym bardziej, że ten region jest sporo w tyle za resztą Starego Kontynentu. Musimy maksymalnie wykorzystać fakt dynamicznego rozwoju europejskiego rynku motoryzacyjnego, a przede wszystkim rozwoju środkowowschodniej Europy: Polski, Słowacji, Czech i Węgier. Jeśli jednak tegorocznej sprzedaży na Węgrzech daleko będzie do wyników sprzed kryzysu, to dla odmiany w Czechach padnie rekord.

Co by Pan chciał zmienić w polityce Nissana w regionie?

Przede wszystkim musimy odpowiednio wykorzystać nasz największy atut, czyli szeroką gamę crossoverów. Szczególnie cieszy nas świetna sprzedaż modelu Qashqai w Europie, choć dobre wyniki notują także Juke czy X-trail. Dużą wagę przywiązujemy do premier, w tym nowego Nissana NP300 Navary, który w europejskich salonach pojawi się na początku przyszłego roku. To dla nas bardzo ważny model, jego korzenie sięgają 1986 roku. To kawał historii i dlatego tak nam zależy, by także kolejna jego generacja odniosła sukces. Niedługo zadebiutuje nowa odsłona elektrycznego Leaf’a. Dalej stawiamy na rozwój samochodów na prąd, choć muszę przyznać, że w Europie Środkowowschodniej akurat ich sprzedaż jest na razie marginalna. Brakuje rządowego wsparcia i infrastruktury umożliwiającej ładowanie takich pojazdów. Obserwujemy jednak pewne oznaki pozytywnych zmian w tym zakresie, głównie w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Chcemy być gotowi z ofertą w chwili, gdy auta elektryczne dostaną w regionie zielone światło.

Wspomniał Pan przed chwilą o różnicach między czterema krajami regionu. Czy można prosić o jeszcze kilka przykładów?

Oczywiście wszystkie cztery kraje są na podobnym etapie rozwoju społeczno-gospodarczego. Każde z państw ma jednak swoją specyfikę. Jeśli chodzi o Polskę, to Wasz kraj na tle sąsiadów charakteryzuje się wysokim poziomem importu samochodów używanych. A to ma drastycznie negatywny wpływ na poziom sprzedaży nowych aut. Poszczególne rynki różnią się też, jeśli chodzi o udział klientów instytucjonalnych i prywatnych w strukturze zakupów. Chciałbym jednak podkreślić, że to, co wszystkich ostatnio łączy, to dynamiczny wzrost rynku.

Jak sytuacja polityczna na świecie może w najbliższym czasie wpływać na branżę motoryzacyjną?

Na pewno sporym wyzwaniem jest kwestia uchodźców. Dziś nikt nie jest wszelako w stanie precyzyjnie określić skali tego zjawiska ani wszystkich możliwych konsekwencji. Kolejny problem to zwalniająca chińska gospodarka. To jeden z największych rynków zbytu, zatem lokalne kłopoty gospodarcze negatywnie odbiły sie na sprzedaży wielu firm motoryzacyjnych, także Nissana.

Czy Nissan produkuje najlepsze samochody na świecie?

Nasze auta mogą się pochwalić atrakcyjnym designem, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi czy zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Jeśli pyta pan jednak, czy Nissany są najlepszymi autami na świecie, to odpowiem, że byłbym arogantem gdybym chciał odpowiedzieć twierdząco na tak postawione pytanie.  Mamy wielu silnych rywali, oferujących nowoczesne samochody.

 
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane