/  / Najlepszy rok w historii Mercedesa

Najlepszy rok w historii Mercedesa

MERCEDES|
null
© Mercedes-Benz
null

Mercedes-Benz świętuje czas pełen rekordów. Grudniowy wynik był najlepszym w historii firmy (139 180 aut; +11,2%), podobnie jak cały ubiegły rok. W ciągu minionych 12 miesięcy klienci na całym świecie kupili 1 461 680 samochodów spod znaku gwiazdy (+10,7%).

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
"Sprzedaż marki Mercedes-Benz wzrosła w 2013 roku o ponad 10%. Nasza strategia wzrostu działa, zwłaszcza w Europie oraz USA, gdzie zwiększyliśmy udziały w rynku. Dwucyfrowy wzrost odnotowany w Chinach pokazuje, że i tu jesteśmy na właściwej drodze - komentuje Dieter Zetsche, prezes Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.

"Ubiegły rok minął dla nas zwłaszcza pod znakiem limuzyn. Na drogi wyjechała nowa Klasa E, ustanawiając nowe wzorce w swoim segmencie, a wraz z premierą nowej Klasy S spełniliśmy obietnicę zbudowania najlepszego samochodu na świecie. Kontynuowaliśmy też podbój klasy aut kompaktowych. Dwie trzecie nabywców modelu CLA przesiadło się do niego z samochodu innej marki".

W 2014 roku Mercedes-Benz spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży. Klasa CLA, E i S zadebiutują na wszystkich rynkach, nastąpi również dalszy ciąg inicjatywy produktowej. Wiosną ruszy sprzedaż nowej Klasy C oraz SUV-a GLA, a w czwartym kwartale u dealerów pojawią się następcy smarta.

Do 2020 roku Mercedes-Benz planuje zaprezentować ponad 30 nowych modeli.

"Dalsze wzrosty zapewnią nam nie tylko nowe modele. Nasza strategia sprzedażowo-marketingowa 'Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience' jeszcze silniej koncentruje się na tym, czego oczekują klienci. W ostatnich latach wiele zresztą osiągnęliśmy: nowoczesne, miejskie formaty i nacisk na obecność w sieci jeszcze bardziej zbliżyły nas do nabywców. W tym roku mamy zamiar konsekwentnie podążać tym szlakiem - dodał Ola Kallenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars ds. sprzedaży i marketingu.

Sprzedaż Mercedes-Benz w Polsce
W roku ubiegłym zarejestrowano na polskim rynku 6 107 nowych modeli Mercedesa, czyli o 12,8% więcej niż w roku poprzedzającym. Jednocześnie Mercedes-Benz był najchętniej wybieraną marką aut premium wśród nabywców indywidualnych (1 250 pojazdów; dane PZPM).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane