/  / Najlepsze Koła Jakości w Wałbrzychu

Najlepsze Koła Jakości w Wałbrzychu

TMMP|
null
© TMMP
null

Reprezentanci z fabryk Toyoty w Europie i Południowej Afryki zaprezentowały swoje dokonania na Europejskiej Konwencji Kół Jakości, która odbyła się w dniach 12-13 września w Wałbrzychu. Imprezę po raz pierwszy zorganizowała polska fabryka Toyoty.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Do wałbrzyskiej Toyoty przyjechały reprezentacje kół jakości z zakładów produkcyjnych oraz centrów technicznych Toyoty zlokalizowanych w Polsce, Czechach, Rosji, Francji, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Turcji oraz RPA.

W czasie dwudniowej Konwencji Koła Jakości prezentowały problemy oraz wyniki swoich prac w fabrykach, dzieląc się doświadczeniami oraz dobrymi praktykami. Każdy zespół miał 20 minut na przedstawienie wybranego problemu produkcyjnego, jego analizy, przedstawienie przyczyny źródłowej wystąpienia problemu, zastosowanych środków zaradczych oraz efektów ich wprowadzenia.

Zespoły prześcigały się w pomysłach na uatrakcyjnienie prezentacji tak, aby były one jak najbardziej interesujące dla publiczności. Zespół „High Flyers” z RPA śpiewem podkreślił znaczenie swojego problemu. Koło jakości „Safety Zone” z Rosji zaprezentowało problem na wykonanym przez siebie modelu stanowiska pracy.

Wszystkie zespoły przygotowały urozmaicone prezentacje multimedialne, często wzbogacone animacjami i filmami.

"Wykonywanie pracy według standardu połączone z nieustannym myśleniem o możliwościach poprawy wykonywanych zadań, jaki i samego procesu stanowi fundament naszego działania w Toyocie. Koła Jakości podtrzymują w sposób naturalny ten sposób myślenia i zachowania wśród  pracowników. Pełnią one kluczową rolę w podejmowaniu inicjatywy poprawy jakości i wartości produktu dla klienta przez samych pracowników - powiedział Takeshi Numa, wiceprezes Toyota Motor Europe ds. badań i rozwoju.

Koła jakości stanowią kilkuosobowe grupy pracowników, powoływane zwykle na okres kilku miesięcy w celu rozwiązania bieżących problemów produkcyjnych, w tym problemów jakościowych. Ideą tworzenia kół jest nie tylko eliminowanie problemów, ale także pogłębianie przez pracowników wiedzy z zakresu produkcji.

Najlepsze koła jakości z każdej  fabryki co roku prezentują swoje dokonania na konwencji europejskiej oraz światowej.  W ostatnim roku 2011 w wałbrzyskiej fabryce Toyoty funkcjonowało blisko 290 kół jakości, w których uczestniczyło prawie 100% pracowników produkcji.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane