/  / Na wysokich obrotach

Na wysokich obrotach

null
null

Witold Rogalski, prezes spółki Subaru Import Polska: Kontynuujemy działania marketingowe skoncentrowane na tematyce bezpieczeństwa. Ponadto wzmacniamy, prowadzony przez dealerów, handel samochodami używanymi. Strategia ta będzie kontynuowana również w roku 2015.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Czy w 2014 roku marka poprawi ubiegłoroczne wyniki? Jeśli tak, w czym upatrujecie Państwo swojej szansy na sukces?

Witold Rogalski, prezes spółki Subaru Import Polska:
Szansa na poprawienie wyników jest...  Wynika to głównie z bardzo pozytywnego przyjęcia przez klientów nowego Forestera - ze szczególnym uwzględnieniem wersji 2.0 XT - łączącego znakomitą dynamikę z wyjątkowymi jak na SUV-a możliwościami terenowymi. Przeszkodą mogą okazać się natomiast ograniczone dostawy wynikające z niedostatecznej produkcji. A to z kolei jest efektem dużego zapotrzebowania na świecie na samochody naszej marki.    
 
O jakim poziomie sprzedaży i udziałach w polskim rynku myśli Subaru?

Chcielibyśmy w tym roku sprzedać około 1 500 samochodów. To powinno nam zapewnić pół procenta udziału w rynku.
 
Na czym koncentruje się strategia firmy w, 2014 r. Czego można oczekiwać w 2015 r.?

Kontynuujemy działania marketingowe skoncentrowane na tematyce bezpieczeństwa. Ponadto wzmacniamy, prowadzony przez dealerów, handel samochodami używanymi. Strategia ta będzie kontynuowana również w roku 2015.  
 
Jakie modele będą lokomotywami sprzedaży? Jakie nadzieje spółka wiąże z nowym Subaru WRX STI?

Nasze flagowce to Forester wsparty przez XV oraz Outback’a. Model STI, pomimo entuzjastycznego przyjęcia, nie będzie się sprzedawał w dużych ilościach, ze względu na bardzo sportowy charakter. Podobnie zresztą jak model BRZ.

Subaru WRX STI jest jednym z kandydatów do nagrody Car of The Year 2015? Ma szansę na tytuł?

W wyborach Car of the Year preferowane są raczej samochody charakteryzujące się niską emisją CO2 czy też wyposażone w różne nowoczesne gadżety. W związku z tym, nie widzę dla klasycznego auta sportowego, jakim jest STI, realnych szans na tytuł. Z kolei nowy Outback wejdzie na rynek dopiero w przyszłym roku i wobec tego nie będzie raczej uczestniczył w konkursie.
 
W jakiej kondycji jest sieć dealerska Subaru? Czy planowane jest otwarcie kolejnych salonów, może wprowadzenie nowych standardów?

Nie przewidujemy poważnych zmian w sieci dealerskiej.
 
Jaki wpływ na sprzedaż mają dziś relacje kursowe walut? Na przykład euro wobec jena?

Korzystniejszy kurs jena umożliwił generalną korektę cen detalicznych od kwietnia tego roku.  Dalszych zmian w tym zakresie nie przewidujemy.

Jak na wyniki spółki wpłynie, zgłoszona do UOKiK, kampania naprawcza?

Jest to rutynowa kampania, bez większego wpływu na oczekiwane wyniki za rok 2014.

Czy Subaru w Polsce ma problemy z dostępnością niektórych modeli? Jeśli tak, to ile czasu trzeba czekać na zamówione auto?

Tak, to prawda. Na nowy samochód, zależnie od modelu, wersji czy koloru trzeba czekać do 5 miesięcy.

Jak ocenia Pan wpływ otoczenia rynkowego na sprzedaż samochodów w Polsce?

System fiskalny - mimo wprowadzonych w tym roku zmian – nadal niekorzystnie wpływa na sprzedaż nowych samochodów osobowych. Samo jej porównanie z poziomem prywatnego importu aut używanych, potwierdza taki właśnie stan rzeczy.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane