/  / Na rynku trwa wojna rabatowa

Na rynku trwa wojna rabatowa

FAZ|

Jak wynika z danych, które przedstawił Ferdinand Dudenhoffer, ekspert obserwujący trendy na niemieckim rynku samochodowym, w lipcu nastąpiło wyraźne ożywienie akcji promocyjnych dla osób zainteresowanych kupnem nowego auta. Może to być sygnał, że recesja zawitała również na największy rynek motoryzacyjny Europy.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Współczynnik mierzący wysokość rabatów i promocji na rynku niemieckim wyniósł w tym miesiącu 121 punktów. To o 5 punktów więcej niż jeszcze miesiąc wcześniej i jest najwyższy w swojej dotychczasowej historii.

Według autorów opracowania, średnia korzyść dla klienta gwarantowana oficjalnie przez producentów przy kupnie nowego auta w Niemczech zwiększyła się do poziomu 12,8% ceny cennikowej, wobec 11,9% jeszcze miesiąc wcześniej. Obawy związane z kryzysem zadłużenia w krajach Europy Południowej powodują, że klienci prywatni wola odłożyć decyzje zakupowe na przyszłość.

Kolejnym niepokojącym sygnałem obserwowanym na rynku niemieckim jest to, że liczba pojazdów rejestrowanych na siebie przez producentów oraz dealerów osiągnęła 29,5% wszystkich nowych rejestracji. Normalnie jest to poziom około 15%.

W ciągu pierwszego półrocza zarejestrowano w Niemczech łącznie 1 634 400 nowych aut osobowych, czyli o 0,7% więcej niż w analogicznym czasie roku poprzedzającego. Udział przypadający na osoby prywatne wyniósł 38,8%.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane