/  / Motoryzacja e-rekrutuje

Motoryzacja e-rekrutuje

null
null

Branża motoryzacyjna w Polsce to ponad 400 producentów samochodów i części, którzy w sumie zatrudniają ponad 160 000 osób. Każdego dnia dealerzy, fabryki samochodów, dostawcy części oraz biura międzynarodowych koncernów rekrutują kolejnych kandydatów. Coraz częściej korzystają przy tym z zaawansowanych narzędzi do kompleksowego prowadzenia procesów rekrutacyjnych, m.in. takich jak eRecruiter.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Z drugiej edycji "Badania opinii i nastrojów przedstawicieli Automotive" przeprowadzonego w czerwcu przez Exact Systems wynika, że ponad 1/3 zapytanych przedstawicieli sektora Automotive planuje w drugiej części roku zwiększenie liczby etatów w swoich fabrykach.

"To oznacza, że poziom rekrutacji prowadzonych przez motofirmy w ostatnich miesiącach tego toku albo będzie utrzymywał się na dotychczasowym wysokim poziomie, albo będzie jeszcze rósł. W związku z tym także zapotrzebowanie na systemy, które dają możliwość zarządzania dużą liczbą aplikacji, znacząco przyspieszają pracę i umożliwiają realizację dużej liczby projektów rekrutacyjnych jednocześnie, będzie coraz większe - podkreśla Marcin Sieńczyk z eRecruitment Solutions.

Motofirmy korzystają z ATS
Scania, Volkswagen Group Polska, Exact Systems to wybrane firmy, które zdecydowały się na optymalizację swoich procesów rekrutacyjnych poprzez ATS (Applicant Tracking System). Jest to platforma internetowa do zarządzania rekrutacjami, która umożliwia prowadzenie bazy kandydatów, sortowanie aplikacji pod kątem różnych wymagań, publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych oraz komunikację z kandydatami.

Zdaniem Beaty Orczyk, specjalisty ds. zarządzania zasobami ludzkimi w Scania Polska, efektywna rekrutacja w Automotive to proces dopasowany do danego stanowiska, dobrze zaplanowany w czasie oraz wykorzystujący odpowiednie narzędzia diagnostyczne.

"Niezbędnym elementem w każdym procesie rekrutacji w Automotive jest narzędzie eRecruiter, które pozwala sprawnie zarządzać aplikacjami oraz kontaktować się z kandydatami o każdej porze i z każdego miejsca na świecie - mówi przedstawicielka Scanii.

"Spotykamy się z coraz większym zainteresowaniem naszą aplikacją ze strony firm działających na rynku motoryzacyjnym. Współpracę z nami kontynuują także Bawaria Motors/PGA Polska, Faurecia czy Delphi Poland. Dla nich jest to ciekawa alternatywa dla tradycyjnego sposobu rekrutacji prowadzonego ze skrzynek e-mail, a dodatkową zaletę stanowi fakt, że system jest zintegrowany z różnymi serwisami z ogłoszeniami o pracę - dodaje Sieńczyk.

Alians nowych technologii, HR i Automotive – dlaczego?
Pracodawcy sektora Automotive szukają nowych rąk do pracy praktycznie codziennie. Jeśli firma prowadzi jednocześnie kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt procesów rekrutacyjnych, tradycyjne narzędzia takie jak ogłoszenia w gazetach i na portalach, rekrutacje wewnętrzne, rekomendacje nie są wystarczające.

Specjaliści ds. HR wspólnie z zarządzającymi firmami coraz częściej wybierają elektroniczne wsparcie dla procesów rekrutacji. Lista korzyści, jakie przynosi, jest długa, a najważniejsze z nich dla przedstawicieli Automotive to: skrócenie czasu poszukiwania kandydata, odciążenie skrzynek e-mail (wdrożenie systemu eRecruiter pozwala na zgromadzenie wszystkich aplikacji w jednej bazie), wyłowienie najciekawszych aplikacji i znalezienie pracownika, który spełnia wymagania oraz idealnie pasuje do DNA firmy, oraz bieżący kontakt z kandydatem.

Zalety eRecruitera docenia Dariusz Dengusiak, dyrektor operacyjny w Exact Systems (firma kontrolująca jakość części samochodowych). "Usługowa działalność naszej firmy opiera się na rozproszonej po całym kraju strukturze oddziałów, a każdy z naszych klientów ma indywidualne wymagania dotyczące kontrolerów jakości dedykowanych do realizacji projektów. Dzięki architekturze systemu eRecruiter poszczególne projekty rekrutacyjne w łatwy sposób dostosowujemy do specyfiki klientów, następnie zebrane aplikacje w prosty sposób filtrujemy i wybieramy te najlepiej spełniające określone kryteria - mówi Dengusiak.

"Warto także podkreślić, że na skuteczność procesu rekrutacji w Automotive ma istotny wpływ konsekwentnie realizowany proces budowy organizacji przyjaznej indywidualnemu rozwojowi pracownika wspierany odpowiednimi procedurami i narzędziami, właśnie takimi jak eRecruiter".
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane