/  / Motoryzacja skręca w outsourcing

Motoryzacja skręca w outsourcing

Exact Systems|
null
© FAP
null

Jak wynika z badania opinii i nastrojów przedstawicieli automotive według Exact Systems, ponad połowa przedstawicieli branży korzysta ze wsparcia firmy outsourcingowej na stałe, a co czwarty podmiot zamierza zwiększyć zakres usług powierzonych partnerowi zewnętrznemu.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
"Mamy nadzieję, że rok 2014 okaże się przełomowym w branży motoryzacyjnej i na dobre pożegnamy się z kryzysem, z którego firmy produkujące samochody i części do nich bardzo szybko wyciągnęły wnioski - mówi Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji.

"Jednym z nich jest przekonanie, że warto stawiać na specjalizację. Każda firma powinna skupić się na tym, na czym się dobrze zna, a te dziedziny funkcjonowania, które wykraczają poza jej podstawową działalność, powinna zlecać wyspecjalizowanemu partnerowi zewnętrznemu".

Obszary i najważniejsze zalety outsourcingu
Prawie połowa firm z sektora motoryzacyjnego w Polsce zleca na zewnątrz usługę kontroli jakości (48%). Co trzecia (36%) decyduje się na outsourcing produkcji lub montażu samochodów i części samochodowych.

"Od kilkunastu już lat jakość obok kosztów jest języczkiem u wagi, jeśli chodzi o wybór Polski jako partnera inwestycyjnego. Stąd producenci motoryzacyjni poszukują dla celów outsourcingu firm z odpowiednimi kwalifikacjami i narzędziami, wyspecjalizowanych w tym obszarze - tłumaczy Jacek Opala, dyrektor ds. rozwoju i sprzedaży w Exact Systems.
 
Z punktu widzenia konkurencyjności biznesu jednym z najważniejszych elementów jest zawsze cena usługi; im niższa tym lepsza. Właśnie ze względu na redukcję kosztów 34% przedstawicieli automotive w Polsce korzysta z outsourcingu. Powodem, który znalazł się na drugim miejscu, jest oszczędność czasu (16%).

Na najniższym stopniu podium znalazły się specjalizacja i doświadczenie firmy w określonej dziedzinie (14%).

Outsourcing na stałe zagościł w motoryzacji
Rozbudowany wachlarz korzyści, jakie niesie ze sobą outsourcing usług, sprawia, że obecnie ponad połowa przedstawicieli branży motoryzacyjnej korzysta ze wsparcia firmy outsourcingowej na stałe (57%). Na współpracę z zewnętrznym partnerem w sytuacji doraźnej - np. w przypadku kontroli jakości określonej partii części samochodowych - stawia co trzecia zapytana firma (33%), natomiast 10% respondentów outsourcuje wybrane usługi cyklicznie, w określonych porach roku. "Na przykład jesienią, kiedy w fabrykach produkuje się najwięcej części i samochodów - mówi Jacek Opala.

"Outsourcing często utożsamiany jest z okresem dekoniunktury i cięciem kosztów. Tymczasem przeprowadzone przez nas badanie potwierdza, że firmy zamierzają z niego korzystać także w czasach prosperity - mówi Paweł Gos.

W ciągu najbliższych dwóch lat aż 67% przedstawicieli motoryzacyjnego sektora produkcyjnego w Polsce planuje pozostawić zakres usług zlecanych firmie outsourcingowej na podobnym poziomie jak obecnie. Co czwarta firma deklaruje natomiast rozszerzenie współpracy.

"To bardzo dobry prognostyk dla sektora automotive w naszym kraju. Oznacza, że producenci spodziewają się większej ilości zamówień, a co za tym idzie będą więcej wytwarzać i zwiększać zatrudnienie - podsumowuje Gos.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane