/  / Takie wzrosty robią wrażenie

Takie wzrosty robią wrażenie

MAZDA|
null
© Mazda
null

Miniony rok był bardzo udany dla Mazdy. Marka odnotowała na europejskim rynku jeden z najwyższych wskaźników wzrostu w ujęciu rok do roku wśród wszystkich producentów wolumenowych.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Liczba nowo zarejestrowanych samochodów osobowych Mazdy wzrosła w 2013 roku o 18% w ujęciu rok do roku, mimo szóstego z kolei pełnego roku spadków na europejskim rynku, który tym razem skurczył się o 1,8%.

Mazda pokonała także konkurencję na każdym z rynków (w wielu przypadkach z dużym zapasem, odnotowując nawet dwucyfrowy wzrost w trzech czwartych krajów). Szczególny sukces marka odniosła w Skandynawii, gdzie w porównaniu z 2012 r. sprzedano o 59% więcej Mazd, przy czym w Norwegii sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie.

Pozostałe kraje z najwyższymi wskaźnikami wzrostu sprzedaży to: Polska (+76%), Portugalia (+44%), Węgry (+41%) oraz Czechy i Słowacja (+38%).

Na pięciu największych europejskich rynkach Mazda odnotowała następujące wzrosty: 11% w ujęciu rok do roku w Niemczech, 19% w Wielkiej Brytanii, 18% we Francji, 32% w Hiszpanii oraz 7% we Włoszech.

Rekordowa sprzedaż Mazdy w Polsce

Łączna sprzedaż Mazd w Europie sięgnęła w roku ubiegłym pułap 150 000 egzemplarzy. Firma zwiększyła zatem swój udział rynkowy do 1,2%, tj. o 0,2% w porównaniu z 2012.

Powyższe dane należy przypisać przede wszystkim rosnącej popularności nowej generacji modeli Mazdy. Sprzedaż w Europie wprowadzonego w 2012 r. kompaktowego SUV-a Mazda CX-5 wzrosła o 92% do 51 393 egzemplarzy. Z kolei Mazda6, obecna na rynku od początku 2013 r., sprzedała się w 32 563 egzemplarzach, co stanowi wzrost o 71%.

Sprzedaż Mazd rosła stopniowo przez cały 2013 r., aby w czwartym kwartale osiągnąć tempo 36% w ujęciu rok do roku, co było w dużej mierze zasługą pojawienia się w tym czasie na rynku modelu Mazda3 nowej generacji. Firma planuje utrzymać wysokie tempo wzrostu przez cały 2014 rok w miarę wprowadzania kolejnych modeli nowej generacji oraz dalszej poprawy koniunktury w całej Europie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane