/  / Młodość będzie naszym atutem

Młodość będzie naszym atutem

IBRM Samar|
null
null

Sylvain Vaudaine, dyrektor generalny marki Peugeot w Polsce. Mamy najmłodszą gamę na rynku – średni wiek modelu Peugeota wynosi obecnie 3 lata. W 2015 roku skoncentrujemy się na wykorzystaniu ogromnego potencjału, jaki daje tak odnowiona oferta modelowa marki.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: W jednym ze swoich felietonów redaktor Jerzy Iwaszkiewicz twierdzi, że dealerom Peugeota „najpierw ograniczono marże ze sprzedaży flotowej, a następnie Peugeot Polska zajął się w ogóle, na własną rękę, sprzedażą flotową, co stanowiło dotychczas główne źródło dochodów dilerów”. Ma rację?
 
Sylvain Vaudaine, dyrektor generalny marki Peugeot w Polsce: Dealerzy od wielu lat, równorzędnie z centralą prowadzą transakcje z klientami instytucjonalnymi. Polityka flotowa Peugeot Polska jest prowadzona od wielu lat niezmiennie. Dział sprzedaży flotowej Peugeot realizuje kontrakty globalne, a pozostałe kontrakty i transakcje są obsługiwane przez sieć dealerską.
 
Ta kwestia miała być – zdaniem tego samego autora - powodem kłopotów biznesowych wieloletniego dealera Longina Bielaka. Czy jest on jeszcze dealerem marki Peugeot? Jeśli nie, to jaki był powód wypowiedzenia umowy?
 
Umowy koncesyjne z Panem Longinem Bielakiem zostały rozwiązane. Ze względu jednak na długoletnią i owocną współpracę oraz zaangażowanie pana Bielaka, nie jest stosowne podawanie przyczyn rozwiązania umowy.
 
Czy prawdą jest, że zarówno Bielak, jak i niektórzy inni dealerzy marki Peugeot prowadzą spory sądowe z importerem? Jaki jest przedmiot tych sporów?  
 
Dealerzy Peugeota prowadzą swoje interesy w państwie prawa i jeśli chcą wyjaśniać spory przed sądem, to mają takie prawo.
 
Czy Peugeot Polska będzie zwiększał liczbę salonów producenckich lub rozbudowywał już istniejące? Czy spółka zamierza przejmować na wyłączność kwestie związane ze sprzedażą, serwisem, itp. samochodów?
 
Nie przewidujemy zwiększenia liczby salonów firmowych, ale je modernizujemy. Przykładem tego jest przeniesiony i niedawno otwarty firmowy salon i serwis marki Peugeot przy Al. Krakowskiej 206 w Warszawie.
 
W jakiej kondycji jest sieć dealerska? Czy zmieni się liczebność dealerów, a firma planuje wprowadzenie nowych form współpracy z dealerami?
 
Sieć dealerska ewoluuje zarówno pod względem liczby placówek, jak i profilu klienta. Długoterminowo zależy nam na dobrej kondycji naszych partnerów. Niektórzy z nich odchodzą, ale w ich miejsce powoływani są nowi. W tym roku otworzyliśmy nowoczesne obiekty w Rzeszowie, Białymstoku, Gorzowie i Opolu. Optymalna dla pokrycia geograficznego kraju wydaje się liczba 50 punktów.  
 
Na czym koncentruje się strategia firmy w 2014 r? Czy w przyszłym roku można spodziewać się zmian?
 
Będziemy kontynuować dotychczasową strategię pozyskiwania klientów indywidualnych. Z kolei poprzez wprowadzenie specjalnej oferty serwisowej chcemy budować lojalność naszych klientów instytucjonalnych.
 
A konkretnie, o jakim miejscu w rankingu, poziomie sprzedaży oraz udziałach w rynku myśli spółka?
 
Chcemy zapewnić marce Peugeot przynajmniej 5-procentowy udział, oczywiście przy założeniu, że rynek samochodów osobowych w Polsce rośnie. Taki udział pozwoli nam być widocznym, trudno jednak prognozować pozycję w rankingach. Najważniejszy jest dla nas rozwój sprzedaży na rynku lokalnym, tak by długoterminowo zapewnić rentowność naszej sieci.  
Jeśli chodzi o samochody osobowe, będziemy kontynuować rozpoczętą w 2014 r. strategię pozyskiwania klientów indywidualnych oraz małych firm. Dziś naszą siłą i atutem są też samochody dostawcze. Chcemy dalej walczyć o wzrost udziałów marki w rynku i uzyskać pozycję na podium. Modele Partner czy nowy Boxer stanowią nasz argument handlowy- to samochody o rynkowej renomie.
 
Jakie modele są liderami sprzedaży w tym roku?
 
Bardzo dobre wyniki mają wspomniane wcześniej modele Partner i Boxer, a wśród modeli osobowych – Peugeot 208. Oprócz tego wskazałbym jeszcze na samochód roku 2014 - Peugeot 308 oraz niedawno wprowadzoną na rynek jego odmianę – model 308 SW. Do tego dochodzi nowy 508, który właśnie doczekał się zmian generacyjnych. W Europie Peugeot 308 odnosi ogromne sukcesy, a już niedługo uzupełnimy ofertę o odmianę GT z mocnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
 
Jakie nowości szykuje Peugeot na 2015 r?
 
Mamy najmłodszą gamę na rynku – średni wiek modelu Peugeota wynosi obecnie 3 lata. W 2015 roku skoncentrujemy się na wykorzystaniu ogromnego potencjału, jaki daje tak odnowiona oferta modelowa marki. Na przyszły rok przypada rozpoczęcie pełnego roku produkcji tandemu 308 i 308 SW oraz nowego 508, 3008 i 5008 po zmianach generacyjnych. Odświeżymy ponadto ofertę modelu Peugeot 208. Mamy też sporo nowości technologicznych: nową gamę silników wysokoprężnych o oznaczeniu BlueHDi o mocach 1.6 120KM, 2.0 150KM i 180KM; nową generację skrzyń automatycznych EAT6, która trafi do większość modeli. Trzeba wspomnieć ponadto o nowych, oszczędnych i lekkich silnikach benzynowych PureTech w wersjach turbo, które trafią do pozostałych modeli Peugeota.

Jak spółka ocenia wpływ otoczenia rynkowego na sprzedaż samochodów w Polsce w 2014 r?
 
Polski rynek rozwija się dynamicznie. Jednak wydarzenia polityczne na Ukrainie mają wpływ na wahania kursowe, a w konsekwencji - na rentowność i politykę handlową importera. Drugi aspekt sprawy to relacje gospodarcze naszego kraju z Rosją. Na szczęście, na razie nie widać, by hamowały one podejmowanie decyzji o zakupie aut. Chciałbym też przypomnieć jeszcze jedną ważna kwestię. Obowiązujące w I kwartale przepisy umożliwiające pełne odliczenie VAT-u przy zakupu auta firmowego pokazały, że rozwiązanie takie ma w sobie ogromny potencjał do ożywienia sprzedaży nowych samochodów.  

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane