/  / Międzynarodowy gracz na polskim rynku aut używanych

Międzynarodowy gracz na polskim rynku aut używanych

AAA Auto|
null
nullnullnull

Pierwszy w Polsce punkt sprzedaży firmy AAA AUTO rozpoczął działalność w Piasecznie koło Warszawy. Firma specjalizuje się w handlu używanymi samochodami i jest największym ich dealerem w Europie Środkowej.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.

AAA AUTO
istnieje od 23 lat i prowadzi sieć 35 salonów samochodowych w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową, które sprzedawane są z dożywotnią gwarancją legalnego pochodzenia. Wszystkie kupowane samochody przechodzą szczegółową kontrolę, a z powodu wykrytych wad mechanicznych lub prawnych, firma rezygnuje z zakupu aż 65-70% samochodów.

AAA AUTO kupuje samochody na własność, a więc nie działa w charakterze pośrednika. „To daje klientom pewność, że samochód pochodzi z legalnego źródła, wiedzą, kim jest jego prawdziwy właściciel”, podkreśliła Karolina Topolová, dyrektor generalna Grupy AAA AUTO.

Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa obsłużyła ponad 1,6 miliona klientów. W 2013 r. zaudytowane obroty wyniosły 379 milionów euro, a w 2014 r. firma sprzedała 63 613 pojazdów. Planowana sprzedaż w 2015 r. wynosi ponad 70 000 samochodów. W badaniu przeprowadzonym w 2013 roku przez agencję reklamową Ogilvy & Mather dotyczącym najbardziej cenionych w Czechach marek branży samochodowej od listopada 1989 r., firmę AAA AUTO wymieniono w pierwszej dziesiątce. Ernst & Young umieścił zaś grupę AAA AUTO na liście dziesięciu największych dystrybutorów samochodów w Europie.

To już drugie podejście tej firmy do działalności w Polsce i w Piasecznie. AAA Auto wycofało się z naszego kraju w 2008 roku. Przyczyną podjętej wówczas decyzji były przede wszystkim niezadowalające wyniki finansowe osiągane przez polską spółkę. Do tego doszły jeszcze trudne warunki na rynku samochodów osobowych, zdominowanym w dużej mierze przez utrzymujący się na wysokim poziomie prywatny import pojazdów o słabym stanie technicznym.

„Rynek samochodów używanych jest prawdopodobnie ostatnim tak wielkim, ale jednocześnie zdezorganizowanym, sfragmentowanym i nieprzejrzystym rynkiem w Polsce. AAA AUTO planuje zmienić ten rynek prezentując ofertę nowej jakości sprzedaży samochodów używanych, działając z pozycji właściciela wszystkich samochodów, zamiast pośrednika. Dla naszych klientów będziemy do dyspozycji siedem dni w tygodniu od 9.00 do 21.00, proponujemy szeroką ofertę usług, od wykupu, przez zakup w rozliczeniu, aż do zakupu pojazdu na raty i z pakietem ubezpieczeń. Oferujemy gwarancję legalnego pochodzenia pojazdu i możliwości jego wymiany na inny, w terminie do siedmiu dni. Oferujemy również gwarancję ubezpieczeniową na stan mechaniczny pojazdu do 12 miesięcy“, zapewnia Przemysław Vonau, dyrektor generalny AAA AUTO w Polsce. „Jesteśmy ukierunkowani na pojazdy w zakresie cenowym pomiędzy 10 000 a 60 000 złotych, chociaż będziemy kupować i oferować w sprzedaży również samochody z pozostałych kategorii cenowych. Głównym kryterium zakupu jest dla nas stan techniczny pojazdu. Preferujemy pojazdy po pierwszym lub drugim właścicielu, pochodzące z Polski, regularnie kontrolowane w autoryzowanych serwisach samochodowych. Pozyskujemy samochody z różnych źródeł, przeważnie od klientów indywidualnych, ale także od firm leasingowych i z transakcji wymiany aut u dealerów“, wyjaśnia.

Autocentrum w Piasecznie będzie docelowo oferować 600 pojazdów, obecnie klienci mogą wybrać z oferty trzystu samochodów.
Do tej pory sprzedano już ponad 100 aut. Firma planuje otwarcie kolejnych oddziałów. „W 2015 roku chcielibyśmy otworzyć salon samochodów w Polsce, w Katowicach. Od 2016 roku, w ciągu kolejnych trzech lat, planujemy otwierać od 3 do 5 salonów każdego roku, a zaczniemy prawdopodobnie od Gdańska. W otwarcie każdego autocentrum zainwestujemy około 2 milionów euro, co obok prac budowlanych i przygotowawczych, obejmuje również zakup samochodów“, zapowiada K. Topolová.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane