/  / Mercedes: inwazja modeli, nowe salony, lepszy serwis

Mercedes: inwazja modeli, nowe salony, lepszy serwis

IBRM Samar|
null
nullnullnullnullnull

Koncern ze Stuttgartu nie kryje, że w 2015 roku skoncentruje się w Polsce na promowaniu samochodów osobowych. To będzie kontynuacja zaciętej walki o zajęcie pierwszego miejsca w segmencie premium. Zobaczmy, jaki ma patent na pokonanie BMW i Audi, czyli dwóch najpoważniejszych rywali.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Pierwszy, dość oczywisty choć zarazem bardzo kosztowny, pomysł to dalsza ofensywa modelowa. - Rok 2015 upłynie nam pod hasłem SUV-ów. Zmodernizujemy praktycznie wszystkie modele w tej kategorii. W połowie roku ofertę sportowej marki Mercedes-AMG wzmocnią pierwsze modele z rodziny AMG Sport: Klasa C, GLE oraz GLE Coupe, stanowiące pomost między autami „cywilnymi” a topowymi wariantami AMG - wylicza Niels Kowollik, prezes zarządu Mercedes-Benz Polska.
 
Tym razem się uda?
Na rynek wraca też Maybach, teraz pod nazwą Mercedes-Maybach klasy S. - To samochód, który ma spełniać najbardziej wyszukane wymagania klientów. Od klasy S odróżnia go między innymi dodatkowa przestrzeń, specjalne fotele oraz jeszcze bardziej luksusowo wykończona kabina, oferująca szerokie możliwości indywidualizacji. Mercedes-Maybach nie jest jednak linią wyposażenia – to „podmarka”, która w przyszłości będzie dostarczać Mercedesy w wyjątkowo ekskluzywnej formie –podkreśla Niels Kowollik.  
Reaktywowany w roku 2002 Maybach mimo ambitnych zamierzeń niemieckiego koncernu nie był w stanie poważnie zagrozić dominacji takich marek jak: Rolls-Royce, który wchodzi w skład BMW Group, ani Bentley należący do Volkswagena. W 2012 r. Mercedes zadecydował o wstrzymaniu produkcji Maybachów.
 
Salon za salonem
Nie ma sprzedaży bez silnej sieci dealerskiej. W minionym roku pojawiło się kilka nowych autosalonów Mercedesa – m.in. nowy obiekt w Częstochowie otworzyła spółka Mirosław Wróbel. Część oddziałów przeszła gruntowną modernizację: Sobiesław Zasada Automotive w Bielsku-Białej, Łodzi i Brzozie k. Bydgoszczy, Duda Cars w Poznaniu oraz Danuta i Ryszard Czach w Rzeszowie. W 2015 roku sieć Mercedesa ma być dalej rozbudowywana. Powstanie m.in. nowy obiekt w podwarszawskich Jankach (tylko auta dostawcze) oraz w Gorzowie Wielkopolskim. - Spójna strategia rozwoju całej sieci uwzględniająca jednocześnie potrzeby poszczególnych segmentów (samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych) to fundament sukcesu w przyszłości – przekonują w Mercedesie.
 
Nie problem sprzedać
Koncern ze Stuttgartu stawia także m.in. na dalsze wzmocnienie usług serwisowych. Firma chce położyć nacisk na poprawę sprzedaży produktów i usług. By to osiągnąć będzie intensywnie szkoliła pracowników. Mercedes wprowadza także Kartę Klienta – nowy program lojalnościowy on-line. Nowa propozycja to także usługa Mercedes Me czyli oferta przeglądowa i telediagnoza w ramach już funkcjonującego systemu Connect Me. Pod tą nazwą kryje się oferta długoterminowego wynajmu samochodów. Wprowadzony zostanie ponadto nowy program serwisowy dla flot.
 
Drugie lub… trzecie
Według danych firmy, w 2014 r. Mercedes sprzedał w Polsce 7 493 nowe samochody, o 22,7 proc. więcej niż w roku 2013 (z uwzględnieniem osobowych wersji samochodów dostawczych). Pozwoliło to Mercedesowi na zajęcie drugiego miejsca w segmencie premium – za BMW, a przed między innymi Audi i Volvo. Według metodologii firmy Samar, Mercedes znalazł się na trzecim miejscu. W naszych założeniach nie uwzględniamy aut osobowych powstałych na bazie samochodów dostawczych (Sprinter, Vito, Viano i klasa V). W takim przypadku, niemiecka marka zarejestrowała w ubiegłym roku 6 926 samochodów, a wynik koncernu był o 22,22 proc. lepszy w zestawieniu z sytuacją z 2013 r.

Mercedes zarabia i zatrudnia
Firma Mercedes-Benz Polska powstała w 1996 r. Jest wyłącznym importerem samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych (i części zamiennych) marek Mercedes-Benz, Smart, Mercedes-Maybach i Fuso. W 2014 r.  obroty spółki wyniosły prawie 3, 2 mld zł, wobec 2,78 mld zł w 2013 r. oraz 2,5 mld zł w roku 2012.   W minionym roku MB sprzedał łącznie niemal 15 tysięcy pojazdów. Od początku działalności spółka inwestowała w sieć logistyki i dystrybucji. Powstało m.in. Europejskie Centrum Logistyczne w Ołtarzewie, zaopatrujące w części zamienne (poza Polską) także Ukrainę, Białoruś i Republiki Bałtyckie. Sieć sprzedaży i serwisu liczy ponad 50 punktów dealerskich i stacji obsługi, w tym dwa salony firmowe. Firma zatrudnia ponad 200 osób. W ubiegłym roku spółka przyjęła do pracy 30 osób, a Niels Kowollik nie wyklucza, że kolejni specjaliści mają także w tym roku szansę na karierę w Mercedesie.

 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane