/  / Mercedes-Benz Polska 2013 – podsumowanie roku

RYNEK | Mercedes-Benz Polska 2013 – podsumowanie roku

Mercedes-Benz|

W 2013 roku dział samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz, smart) zrealizował plany sprzedaży, co pozwoliło marce na zajęcie drugiego miejsca w segmencie premium. Wzrost sprzedaży samochodów osobowych Mercedes-Benz (12,8%) wyprzedził rynek ( wzrost o 6,3%).

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W  2013 zadebiutowało wiele modeli: w kwietniu pojawiła się Klasa E (809 sztuk) i CLA (698), a już miesiąc później Klasa E w wersji coupe i cabrio. Najważniejszą premierą 2013 była Nowa Klasa S, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem (ponad 200 zebranych zamówień od klientów w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży). Rok zakończył się premierą Klasy GLA, najmniejszego SUV’u Mercedesa, dzięki czemu obecnie dysponujemy najszerszą gamą modeli SUV wśród producentów aut premium. Zdecydowanie najpopularniejszym modelem w roku 2013 była Klasa A (951 nabywców i lider segmentu) .

Ubiegły rok stał pod znakiem supersportowych pojazdów ze stajni AMG – łącznie sprzedano 140 samochodów z Affalterbach (wzrost o 103% w porównaniu do 2012). Najpopularniejsze modele to Klasa A 45 AMG, GL 63 AMG i G 63 AMG (20 sztuk) oraz CLA 45 AMG. Sama sprzedaż nowej gamy pojazdów kompaktowych AMG (NGCC) to 49 sztuk, czyli 35% całej sprzedaży AMG w 2013 r. Highlightem marketingowym była obecność Mercedesa na „Top Gear Live” we wrześniu na Stadione Narodowym w Warszawie, gdzie pojawiły się premiery superspotowych modeli A 45 AMG, E 63 AMG i S 63 AMG.

Od sierpnia 2013 roku Polska jest jednym z 10 krajów na świecie z certyfikowaną szkołą jazdy AMG - AMG Driving Academy. Od tego momentu możemy prowadzić szkolenia z naszymi instruktorami AMG nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie w ramach obszaru działania AMG Driving Academy. W 2013 roku zorganizowano ponad 20 lokalnych eventów (AMG Basic Training), AMG Advance Training w Portimao – Portugalia czy AMG A 45 Driving Experience Nuerburgring. W sumie przeszkolono ponad 300 klientów z Polski.

Sprzedaż ogółem  6191 szt., w tym:  Mercedes-Benz: 6107 szt. (+12,8 %), smart: 84 szt. (+29,2 %)

Najpopularniejsze modele  

               Klasa A: 951 szt. (786 szt. w 2012 r.)
               Klasa B: 711 szt. (938 szt. w 2012 r.)
               Klasa E: 809 szt. (757 szt. w 2012 r.)  
               Klasa GLK: 634 szt. (585 szt. w 2012 r.)









Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane