/  / Mazda ulubieńcem dealerów

Mazda ulubieńcem dealerów

null
© Mazda
null

Mazda ponownie najlepiej ocenianą marką samochodową przez dealerów w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego wspólnie przez DCG Dealer Consulting oraz firmę EY.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W roku ubiegłym około 850 firm dealerskich posiadających 1 032 autoryzacje sprzedało na polskim rynku łącznie około 366 000 nowych samochodów. Średnia sprzedaż na autoryzację – w zależności od marki – wyniosła od 100 do ponad 500 egzemplarzy. Jednak jak zwraca uwagę Leszek Lerch, partner w Dziale Audytu EY i dyrektor Grupy Doradztwa dla Branży Motoryzacyjnej w Polsce, choć współczynnik wielkości sprzedaży można uznać za najbardziej miarodajny i widoczny element powodzenia działalności dealerskiej, to ma on jedynie częściowy wpływ na rentowność całego biznesu.

"O ostatecznym sukcesie świadczy także wiele innych czynników mających wpływ na wysokość generowanych kosztów, rentowność poszczególnych działów, a także elastyczność, z jaką firma dostosowuje się do zmieniającego się otoczenia - dodaje ekspert EY. "Również od działań importera zależy sukces lub porażka w prowadzeniu salonu samochodowego".

Z tym, że sprawnie działająca sieć dealerska to sieć oparta na stabilnych, partnerskich relacjach z importerem – a także wzajemnym zaufaniu na linii dealer-importer, zgadza się Krzysztof Romański, partner w DCG Dealer Consulting: "Wysoka jakość współpracy z importerem to dla dealera kluczowy element długofalowej działalności, wysokiej sprzedaży, a także zyskowności na usługach posprzedażowych".

"Dlatego nasze badanie satysfakcji dealerów samochodowych, przeprowadzone według standardów metodologicznych obowiązujących w analogicznych ankietach w USA i krajach UE, powinno być bazą do wyciągania wniosków przez importerów i udoskonalania współpracy z salonami".

Kogo najlepiej ocenią dealerzy nad Wisłą?
Spośród 26 sieci dealerskich sklasyfikowanych w badaniu pt. "VIII Niezależne badanie satysfakcji dealerów samochodowych" większość marek – bo aż 15 – odnotowała wzrosty ocen. Spadki dotknęły zaś 11 firm. Najwyższym awansem w swojej historii może pochwalić się Subaru, które uzyskawszy pozycję #4 zepchnęło markę KIA oraz Volvo odpowiednio na miejsce #5 oraz #6 pomimo uzyskania przez obu tych graczy lepszych not niż rok wcześniej.

Wysoki awans odnotowały też marki Suzuki oraz Mitsubishi, awansując odpowiednio o dziewięć i osiem pozycji w górę. Natomiast obie marki jedynego sklasyfikowanego w pierwszej piętnastce francuskiego koncernu – po zeszłorocznym awansie – zaliczyły tym razem dosyć istotny spadek: Renault spadło z pozycji #5 na #12, zaś Dacia, która rok temu zajęła miejsce #6, wypadła teraz poza czołową piętnastkę.

KLASYFIKACJA GENERALNA MAREK TOP15
(w nawiasie podano zmianę pozycji w stosunku do poprzedniej edycji rankingu):
  1. Mazda: 4,29 (–)
  2. Toyota: 4,17 (–)
  3. Mercedes-Benz: 4,06 (+5)
  4. Subaru: 3,99 (+10)
  5. KIA: 3,94 (-1)
  6. Volvo: 3,90 (-3)
  7. Suzuki: 3,63 (+9)
  8. Skoda: 3,63 (+4)
  9. Opel: 3,60 (–)
10. Ford: 3,49 (-3)
11. Mitsubishi: 3,41 (+8)
12. Renault: 3,36 (-7)
13. Audi: 3,36 (-2)
14. SEAT: 3,32 (+3)
15. Fiat: 3,30 (–)

W tegorocznym badaniu widać też większe zróżnicowanie w ocenach uzyskanych przez trzy największe marki z grupy VW, które w ubiegłym roku znajdowały się na sąsiednich pozycjach. W aktualnym rankingu Skoda wspięła się o cztery pozycje w górę, Audi odnotowało niewielki spadek, zaś Volkswagena – z najniższą notą – sklasyfikowano poza czołową piętnastką. Kolejny awans wypracował zaś SEAT, odbudowujący swoją pozycję rynkową po niedawnej zmianie importera.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane