/  / Masterlease walczy o wyniki

Masterlease walczy o wyniki

Zysk netto grupy, świadczącej w Polsce usługi leasingowe oraz zarządzania flotą (CFM), spadł nieco w I półroczu 2015 roku w porównaniu z sytuacją sprzed roku. Spółka tłumaczy to m.in. niższym poziomem stóp procentowych.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Grupa Masterlease opublikowała wyniki finansowe za I półrocze 2015 r. Zysk netto Grupy jest nieco mniejszy niż osiągnięty rok wcześniej (po wyłączeniu zdarzenia jednorazowego). Wyniósł on 21,1 mln zł wobec 26,4 mln zł w takim samym okresie 2014 r. Po opublikowaniu wyników, akcje spółki Prime Car Management (jednostki dominującej Grupy Masterlease) traciły w środę na wartości ponad 7 procent. - Nieznaczne obniżenie wyników w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, to głównie efekt coraz niższego poziomu stóp procentowych, który ma negatywny wpływ na marżę odsetkową. To czynnik niezależny od nas, który staramy się rekompensować wzrostami w innych segmentach, między innymi w remarketingu czyli sprzedaży aut pokontraktowych. Ten obszar naszej działalności przynosi coraz większe zyski – tłumaczy Jakub Kizielewicz, członek zarządu i dyrektor finansowy Prime Car Management.

Przedstawiciele spółki podkreślają także, że pierwsze półrocze zakończyli zgodnie z planem. -  Był to okres wzrostu wielkości floty Grupy. Sytuacja na rynku nam sprzyja i łącznie w pierwszej połowie 2015 roku dostarczyliśmy naszym klientom 4,9 tys. samochodów. Jest to liczba o ponad 36% większa niż w roku ubiegłym. Dzięki temu flota obsługiwanych przez nas samochodów przekroczyła 25 tys. aut - mówi Jerzy Kobyliński, prezes zarządu Prime Car Management

PCM prognozuje, że w najbliższych miesiącach duży wpływ na wyniki Grupy Masterlease będzie miała wielkość sprzedaży zarówno dla dużych firm i korporacji, jak i liczba kontraktów z klientami sektora małych i średnich przedsiębiorstw. - W pierwszym półroczu największy wzrost odnotowaliśmy w segmencie Full Service Leasing (ponad 16 proc. r/r), w którym najwięcej aut trafia do małych i średnich podmiotów -  mówi Konrad Karpowicz, członek zarządu i dyrektor handlowy Prime Car Management.
Jak przypomina, z prowadzonych cyklicznie przez Instytut Keralla badań tego sektora wynika, że ponad 93 proc.  MŚP używa samochodu firmowego. - Nasza firma jako jedna z pierwszych oferowała usługi CFM dla małych firm. Dziś są to nasi kluczowi, wieloletni klienci. Wyższa sprzedaż miała miejsce także w segmencie korporacyjnym. Obecnie oczekujemy rozpoczęcia dostaw blisko 900 samochodów w ramach trzech nowych kontraktów – dodaje Karpowicz.

Grupa Masterlease bierze obecnie udział w przetargach  na około 600 samochodów w trzecim kwartale oraz 1 800 w czwartym kwartale 2015 r. Łączny plan dostaw dla całej Grupy na ten rok wynosi ponad 9 200 aut.  

PJ


comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane