/  / Masterlease tworzy ofertę dla Kowalskiego

Masterlease tworzy ofertę dla Kowalskiego

null
null

Lider rynku CFM ogłosił strategię na lata 2016-2019. Jednym z głównych założeń jest zaproponowanie klientom indywidualnym usług CFM. Będą one oparte o doświadczenia tzw. programu abonamentowego realizowanego wspólnie z Hyundaiem.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Zarząd Grupy Masterlease zapowiedział, źe w najbliższych latach zamierza skoncentrować działania sprzedażowe i marketingowe – co jest zupełną nowością – na klientach detalicznych. Potencjał tej grupy klientów zdaniem spółki jest bardzo duży, a firma liczy na premię wynikającą z pierwszeństwa pojawienia się na rynku usług CFM dla klienta detalicznego.  Rozwój oferty będzie obejmował m.in. rozwiązania typu abonament, które spółka testuje od pewnego czasu wraz z Hyundaiem. Sprzedaż produktów do tej grupy klientów ma być realizowana głownie poprzez Internet.  - W naszej ocenie w najbliższych latach dojdzie do zmian w procesie sprzedaży samochodów do klientów detalicznych w Polsce. Jest to wynik zmian w mentalności konsumentów, które dotyczą zarówno sposobów finansowania samochodów oraz samej potrzeby posiadania. Zgodnie z globalnymi trendami samochód przestaje być wartością samą w sobie, a staje się narzędziem użytkowym zapewniającym mobilność. Ważne są także możliwości częstej zmiany samochodu. W związku z tym kluczowymi parametrami w decyzjach zakupowych ważne będą łączne koszty związane z użytkowaniem auta oraz elastyczność wymiany starego na nowe – mówi Jakub Kizielewicz, prezes Prime Car Management, spółce dominującej w Grupie Masterlease.

Według niego, w ciągu ostatnich lat coraz większa grupa klientów indywidualnych zaczyna dostrzegać zalety użytkowania pojazdu, gdy nie muszą się martwić o jego serwisowanie czy późniejszą odsprzedaż. Odpowiedzialność za ewentualne naprawy oraz ryzyko związane z remarketingiem samochodu bierze bowiem na siebie Masterlease. Oczywiście wszystko w ramach 9 lub 12 miesięcznych kontraktów. W czasie ich trwania klienci będą płacić raty – zależności od klasy samochodu – na poziomie około 500 do 1000 zł. – Jeszcze kilkanaście lat temu u dealera odbywał się cały proces sprzedaży samochodu. Tam służby handlowe prezentowały klientowi auto, dobierały finansowanie, itp. Dziś coraz częściej klient poznaje samochód i związaną z nim ofertę w Internecie.  Do salonu przychodzi już wyedukowany po to by sfinalizować proces zakupu. Dlatego chcemy by nasza oferta dla klientów indywidualnych była dostępna głównie w Internecie. Platforma taka powinna w pełni działać w I połowie 2017 roku – podkreśla Jakub Kizielewcz.

Polem testowym, które posłużyło do opracowania nowej oferty dla klientów indywidualnych jest realizowany od wielu miesięcy program pn Hyundai Abonament - program wynajmu konsumenckiego, z którego mogą skorzystać osoby fizyczne i małe przedsiębiorstwa. Ze względu na konstrukcję umowy (m.in. przewidującą miesięczne raty) rozwiązanie Masterlease i Hyundaia porównywane jest do umowy abonamentu za korzystanie z telefonu komórkowego. Hyundai Abonament opiera się na 13-miesięcznej umowie – w tym jeden miesiąc bez opłaty. Na koniec klient oddaje samochód i otrzymuje propozycję wynajmu nowego egzemplarza na identycznych warunkach. Konsument nie ponosi wpłaty wstępnej ani opłaty końcowej. Płaci jedynie co miesiąc stałą ratę, w której zawarte są także elementy dodatkowe takie jak m.in. obsługa serwisowa w ASO, komplet opon zimowych z wymianą, pakiet ubezpieczenia OC+AC+NNW, całodobowa opieka assistance czy samochód zastępczy.

Obecnie Masterlease realizuje podobny program także we współpracy z Oplem, a docelowo będzie oferował Kowalskim usługi CFM-u w oparciu możliwie o jak największą liczbę marek samochodów.  Będą to zarówno auta nowe (spółka będzie je kupowała od producentów), jak i używane (samochody pokontraktowe oferowane wcześniej klientom flotowym).

Paweł Janas

comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane