/  / Marzec 2016 - ściągamy coraz starsze auta

IMPORT | Marzec 2016 - ściągamy coraz starsze auta

CEPiK|
null
© IBRM Samar
nullnullnullnullnullnullnull

W marcu sprowadzono do Polski i zarejestrowano 78 105 używanych samochodów osobowych, czyli o 10,5% więcej niż w roku ubiegłym i o 11,7% więcej niż w lutym. Wynik skumulowany to już 212 587 aut, tj. o 16,8% więcej w porównaniu do 2015 roku.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Trend 12-miesięczny pokazuje już 813 823 rejestracje, co oznacza, że przy utrzymaniu się tempa wzrostu z ostatniego miesiąca, tegoroczny import samochodów osobowych powinien z łatwością przekroczyć pułap 850 tys. aut. Ciągle nie wiemy, jak wprowadzenie programu 500+ wpłynie na import aut używanych z zagranicy, ale prawdopodobnie będzie to kolejny czynnik (po likwidacji 500-złotowej opłaty recyclingowej), który może stymulować tę część rynku. Niestety, importujemy coraz starsze auta. Średni wiek auta w tym roku wynosi 11 lat i 4 miesiące, podczas gdy w ubiegłym roku było to 10 lat i 5 miesięcy, co oznacza średni wzrost o 11 miesięcy. Udział aut w wieku 10+ wzrósł w tym czasie o 31,5%. Poniżej przedstawiany najważniejsze statystyki za pierwszy kwartał bieżącego roku.

Poniżej ranking TOP20 najczęściej rejestrowanych marek używanych samochodów osobowych sprowadzonych w 2016 roku:
1. Volkswagen – 27 633 szt., +8,82%,
2. Opel – 24 668 szt., +17,4%,
3. Audi – 19 228 szt., +17,2%,
4. Ford – 15 669 szt., +19,9%,
5. Renault – 14 718 szt., +12,9%,
6. BMW – 13 326 szt., +18,8%,
7. Peugeot – 9 883 szt., +17,9%,
8. Citroen – 9 392 szt., +20,8%,
9. Toyota – 8 296 szt., +11,4%,
10. Mercedes – 7 659 szt., +17,3%,
11. SEAT – 7 239 szt., +8,4%,
12. Mazda – 6 383 szt., +12,7%,
13. Fiat – 5 427 szt., +19,3%,
14. Skoda – 5 125 szt., +10,3%,
15. Honda – 4 679 szt., +24,6%,
16. Hyundai – 4 440 szt., +37,5%,
17. Nissan – 4 187 szt., +25,4%,
18. Volvo – 4 135 szt., +22,0%,
19. Kia – 3 599 szt., +31,2%,
20. Suzuki – 2 930 szt., +16,3%.

Ranking TOP20 najczęściej rejestrowanych modeli używanych samochodów osobowych sprowadzonych w 2016 roku:
1. Audi A4 – 8 538 szt., +12,2%,
2. Volkswagen Golf – 8 165 szt., +8,3%,
3. Volkswagen Passat – 7 844 szt., +6,0%,
4. Opel Astra – 7 464 szt., +20,0%,
5. BMW 3 – 6 297 szt., +21,1%,
6. Renault Scenic – 4 374 szt., +9,3%,
7. Ford Focus – 4 286 szt., +19,3%,
8. Audi A3 – 4 268 szt., +23,3%,
9. Audi A6 – 4 238 szt., +21,3%,
10. Opel Zafira – 4 091 szt., +13,0%,
11. BMW 5 – 4 053 szt., +20,4%,
12. Opel Corsa – 4 026 szt., +23,4%,
13. Volkswagen Polo – 3 808 szt., +14,4%,
14. Opel Vectra – 3 338 szt., +11,9%,
15. Ford Mondeo – 3 182 szt., +9,2%,
16. Renault Megane – 2 954 szt., +16,6%,
17. Ford Fiesta – 2 838 szt., +28,7%,
18. Opel Meriva – 2 703 szt., +16,9%,
19. Skoda Octavia – 2 489 szt., +4,9%,
20. Renault Clio – 2 345 szt., +18,1%.

Ranking TOP15 krajów pochodzenia marek** najczęściej rejestrowanych używanych samochodów osobowych sprowadzonych w 2016 roku:
1. Niemcy – 93 158 szt., +14,8%,
2. Francja – 33 993 szt., +16,4%,
3. Japonia – 30 587 szt., +17,6%,
4. USA – 19 030 szt., +22,2%,
5. Korea Południowa – 8 369 szt., +34,2%,
6. Włochy – 7 483 szt., +16,6%,
7. Hiszpania – 7 241 szt., +8,4%,
8. Czechy – 5 125 szt., +10,3%,
9. Szwecja – 4 959 szt., +24,3%,
10. Wielka Brytania – 1 680 szt., +12,6%,
11. Rumunia - 715 szt., +34,9%,
12. Polska - 156 szt., +36,8%,
13. Rosja - 61 szt., +103,3%,
14. Chiny - 13 szt., -23,5%,
15. Indie - 4 szt., 0%,

Ranking województw, w których najczęściej rejestrowano używane samochody osobowe sprowadzone do Polski w 2016 roku:
1. Wielkopolskie – 28 056 szt., +17,6%,
2. Mazowieckie – 25 247 szt., +17,8%,
3. Śląskie – 20 893 szt., +17,6%,
4. Małopolskie – 17 389 szt., +13,8%,
5. Dolnośląskie – 17 087 szt., +16,6%,
6. Łódzkie – 13 457 szt., +17,0%,
7. Lubelskie – 12 528 szt., +18,9%,
8. Podkarpackie – 12 003 szt., +18,7%,
9. Kujawsko-pomorskie – 11 673 szt., +12,3%,
10. Pomorskie – 11 215 szt., +15,6%,
11. Zachodniopomorskie – 8 974 szt., +18,1%,
12. Lubuskie – 8 056 szt., +16,5%,
13. Świętokrzyskie – 7 960 szt., +17,7%,
14. Warmińsko-mazurskie – 7 013 szt., +18,1%,
15. Podlaskie – 6 080 szt., +15,4%,
16. Opolskie – 4 956 szt., +13,3%.

Ranking TOP20 najczęściej rejestrowanych roczników używanych samochodów osobowych sprowadzonych do Polski w 2015 roku:
1. 2005 - 19 754 szt.,
2. 2006 - 18 791 szt.,
3. 2004 - 18 360 szt.,
4. 2003 - 16 667 szt.,
5. 2007 - 16 645 szt.,
6. 2002 - 14 876 szt.,
7. 2008 - 13 950 szt.,
8. 2001 - 12 230 szt.,
9. 2000 - 10 972 szt.,
10. 2009 - 10 643 szt.,
11. 1999 - 9 487 szt.,
12. 2011 - 9 087 szt.,
13. 2010 - 8 531 szt.,
14. 2012 - 7 456 szt.,
15. 1998 - 6 937 szt.,
16. 2013 - 3 943 szt.,
17. 1997 - 3 263 szt.,
18. 2014 - 3 077 szt.,
19. 2015 - 2 117 szt.,
20. 1996 - 2 051 szt.

Mniej diesli, ale nowsze
W marcu udział Diesla w imporcie samochodów osobowych wyniósł 42,0%. Po lutym (udział 41,9%) to drugi najniższy udział co najmniej od 2000 roku, czyli od momentu, od którego Ministerstwo udostępnia dane rejestracyjne. Dla porównania, 6 lat temu w marcu 2010 roku udział Diesla wynosił 63,5%, co oznacza, że w tym czasie spadł o 21,5 punktu procentowego. Co ciekawe, jeżeli chodzi o wiek importowanych diesli, to jest on wyraźnie niższy (9 lat i 8 m-cy), niż w przypadku pozostałych paliw (12 lat i 6 m-cy).

* wiek liczony w oparciu o rok produkcji, nie uwzględniający miesiąca produkcji i daty pierwszej rejestracji
** pod uwagę wzięty został kraj pochodzenia marki, bez względu na to kto jest jej obecnym właścicielem.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane