/  / MAN rodem z Wrześni

MAN rodem z Wrześni

IBRM Samar |
null
null

Piotr Stański, prezes zarządu MAN Truck & Bus Polska: Wydarzeniem tego roku będzie premiera samochodu dostawczego MAN TGE. Nowy samochód został zaprojektowany przez dział samochodów użytkowych Volkswagena. Będzie produkowany w Polsce, w nowych zakładach we Wrześni, razem z posiadającym tę samą konstrukcję Volkswagenem Crafterem.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar:  Jest Pan zadowolony z wyników MAN-a w Polsce w ubiegłym roku?  

Piotr Stański, prezes zarządu MAN Truck & Bus Polska: Rok 2015 oceniamy bardzo dobrze. Wróciliśmy na pierwsze miejsce w sprzedaży pojazdów ciężarowych. Dostarczyliśmy 4 183 samochody ciężarowe i osiągnęliśmy około 19 proc. udziału w rynku. Również w sprzedaży autobusów odnotowaliśmy doskonały wynik. Znaleźliśmy chętnych na 168 autobusów, dzięki czemu MAN zajął drugie miejsce na rynku polskim.
 
Jakie są plany spółki na ten rok?
 
Wydarzeniem roku będzie premiera samochodu dostawczego MAN TGE. Nowy samochód został zaprojektowany przez dział samochodów użytkowych Volkswagena. Będzie produkowany w Polsce w nowych zakładach we Wrześni, razem z posiadającym tę samą konstrukcję Volkswagenem Crafterem. Obie marki oczekują od tej współpracy korzyści strategicznych związanych z pozyskiwaniem nowych grup klientów. Debiut auta zaplanowany został podczas targów IAA w Hanowerze we wrześniu tego roku. Sprzedaż ruszy w roku 2017.
 
Dlaczego MAN zdecydował się rozszerzyć ofertę o samochód dostawczy?
 
Wprowadzając nowy samochód na rynek uzupełniamy nasze portfolio produktowe. W ten sposób MAN oferować będzie pełną gamę pojazdów ciężarowych od 3 do 44 ton dmc. Wielu naszych dotychczasowych klientów używa samochodów dostawczych w swoich flotach, więc chcemy zaoferować im pełny zakres pojazdów. Jesteśmy pewni, że nowy MAN TGE przyczyni się do jeszcze lepszego postrzegania marki.
 
Uda się obronić pierwsze miejsce na rynku samochodów ciężarowych?
 
Tak, naszym celem jest umocnienie pozycji lidera. Oferujemy doskonałe samochody. Wyróżnia  je  spośród konkurencji niskie zużycie paliwa, niezawodność, jak również stosowana przez nas forma finansowania zakupu. W tej ofercie klientów najbardziej interesuje miesięczna rata, czyli przewidywalne koszty eksploatacji. Znajduje się w niej nie tylko koszt pojazdu, ale również obsługi serwisowej w ramach kontraktu serwisowego, holowanie w przypadku awarii, podatek drogowy, czy też ubezpieczenie pojazdu. Liczymy też na ożywienie w sektorze budowlanym.
 
Czy jest Pan także optymistą jeśli chodzi o sprzedaż autobusów?
 
W tym roku zaprezentujemy nowy autobus MAN Lion’s Intercity, przeznaczony zarówno do dalekich tras, do transportu podmiejskiego czy przewozu młodzieży szkolnej. Liczę na to, że zainteresuje się nim wielu klientów. Mam również nadzieję, że sprzedaż autobusów utrzyma się na podobnym poziomie jak w roku 2015.
 
Jak będzie się rozwijał  polski i międzynarodowy rynek pojazdów ciężarowych?  
 
Transport i logistyka to jeden z kluczowych sektorów polskiej gospodarki, O jego znaczeniu decyduje nie tylko własny potencjał, ale również rola, jaką odgrywa w sprawnym funkcjonowaniu całej gospodarki. Branża znajduje się w okresie korzystnej koniunktury, opartej na solidnych fundamentach makroekonomicznych. Duże znaczenie ma rosnąca międzynarodowa wymiana handlowa, obserwowany wśród przedsiębiorstw trend do przenoszenia produkcji w poszukiwaniu tańszej siły roboczej oraz lokalizacja naszego kraju na mapie Europy.
 
Rosnący popyt na usługi transportowo-logistyczne na świecie oraz nowe koncepcje w zarządzaniu i organizacji produkcji sprawiły, że logistyka staje się coraz większym wyzwaniem dla przedsiębiorstw…
 
Tak, ponadto dążenie do maksymalnej redukcji zapasów i do organizacji zaopatrzenia w taki sposób, aby dostawy w systemie "just-in-time" eliminowały konieczność utrzymywania kosztownej funkcji magazynowania materiałów, wpływają na zapotrzebowanie na środki transportu. Rosnąca międzynarodowa wymiana handlowa powoduje dynamiczny rozwój rynku transportu. Presja na redukcję kosztów i koncentrowanie się firm na działalności podstawowej sprawiają, że funkcje transportowe i logistyczne coraz częściej powierzane są wyspecjalizowanym firmom. Prowadzi to do wzrostu popytu na wszelkiego rodzaju usługi logistyczne i transportowe. Przed nami wyzwanie, aby sprostać tym oczekiwaniom. Liczę zatem na kolejny pracowity rok.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane