/  / Liczymy na klientów Chevroleta

Liczymy na klientów Chevroleta

IBRM Samar|
null
null

Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland: Właśnie do tego typu klientów indywidualnych skierowana jest głównie oferta na modele Corsa, Astra, Meriva oraz instalacje fabryczne LPG. Dodatkowo, dotychczasowi posiadacze Chevroletów mogą liczyć na zniżki lojalnościowe. Potwierdzeniem dobrego przyjęcia naszych propozycji jest trzecie miejsce Merivy i Mokki w swoich segmentach oraz pierwsze miejsce Corsy w całym segmencie klientów indywidualnych.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Opel chwali się, że był to dla niego najlepszy czerwiec od 2008 r. W całym pierwszym półroczu marka zwiększyła zaś w Polsce sprzedaż o około 41 proc. Jak udało się to osiągnąć?  
 
Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland: Dla Opla w Polsce ten rok zaczął się wyjątkowo dobrze. Co ważne, popularność naszych samochodów osobowych i dostawczych utrzymywała się na stabilnym, wysokim poziomie przez całe pierwsze półrocze tego roku, które zakończyliśmy 41 proc. wzrostem. Wpływ na ten sukces miała przede wszystkim nowoczesna oferta produktowa, czyli niemiecka jakość, technologia oraz stylistyka, połączona z atrakcyjną ceną i finansowaniem. Ważnym wsparciem oferty była dobrze przyjęta kampania reklamowa z Claudią Schiffer. Szeroka gama modeli z dużym wyborem silników wysokoprężnych i benzynowych, w tym także z fabrycznie montowaną instalacją LPG, pozwala naszym klientom znaleźć najbardziej optymalne dla siebie rozwiązanie niezależnie od ich potrzeb. Dowodem na to jest wzrost sprzedaży praktycznie wszystkich naszych modeli. Warto też wspomnieć o świetnym debiucie nowej Merivy, notującej wzrost prawie 400 proc. i o coraz większym zainteresowaniu Oplem Mokką. W jej przypadku wzrost wyniósł prawie 100 proc..
 
Czy uda się utrzymać ten trend w kolejnych miesiącach?
 
Jestem przekonany, że lipcowe wyniki będą równie dobre jak te, uzyskane w poprzednich miesiącach. Jak wspomniałem wcześniej, właśnie ruszyliśmy z kolejną kampanią reklamową. Tym razem Claudia Schiffer będzie promowała nasz najbardziej popularny model, czyli Opla Astrę Active. Kontynuujemy też dobrze przyjętą przez klientów ofertę promocyjną modeli Corsa, Astra i Meriva z fabryczną instalacją LPG. Oferta połączoną jest z atrakcyjnym finansowaniem i 4-letnią gwarancją Opla. Jeszcze w tym roku czekają nas kolejne premiery, samochodów dostawczych – zupełnie nowego Vivaro oraz Movano z nowymi silnikami, a pod koniec roku zadebiutuje jeden z najważniejszych dla nas modeli, czyli nowa Corsa. Ponadto do gamy modnego Adama dołączy wersja Rocks z otwieranym brezentowym dachem SwingTop.
 
Nie trzeba było długo czekać na skutki decyzji General Motors o wycofaniu z Europy marki Chevrolet. W I półroczu Chevy, wraz z należącym też do koncernu Oplem zanotowały rok do roku w Polsce 2,12 proc. spadek liczby rejestracji nowych aut osobowych. Czy sam Opel jest w stanie odrobić te straty?
 
Opel już sprzedaje o 41 proc. samochodów więcej, zwiększył tez do 7,04 proc.. udział w polskim rynku. Trzeba wziąć po uwagę, że Opel to przecież także samochody dostawcze. Zatem łączna sprzedaż Opla i Chevroleta w tym półroczu wyniosła 15 649 samochodów i była nieco większa niż w tym samym okresie rok wcześniej. Nie można przy tym przekładać jeden do jednego łącznej liczby aut sprzedawanych przez Opla i Chevroleta do sprzedaży samego Opla w przyszłości. Między innymi dlatego, że obu marek nie kupują dokładnie ci sami klienci. W wielu segmentach nasza oferta jest przecież różna, czego najlepszym przykładem jest oferta flotowa czy samochody dostawcze, gdzie Opel też notuje bardzo duże wzrosty.
 
Ale zapewne chcielibyście zatrzymać u siebie jak największą grupę klientów Chevroleta?
 
Oczywiście. Właśnie do tego typu klientów indywidualnych skierowana jest głównie oferta na modele Corsa, Astra, Meriva oraz instalacje fabryczne LPG. Potwierdzeniem dobrego przyjęcia naszych propozycji jest trzecie miejsce Opla Merivy i Opla Mokki w swoich segmentach oraz pierwsze miejsce Opla Corsy w całym segmencie klientów indywidualnych. Dodatkowo, dotychczasowi posiadacze Chevroletów mogą liczyć na zniżki lojalnościowe. Uważam, że w perspektywie średnio- i długookresowej, dzięki konsekwentnej realizacji strategii, Opel będzie dalej się rozwijał i umacniał swoją pozycję w Polsce. A to przełoży się na dalszy wzrost liczby sprzedanych aut i większy udział w rynku.
 
 
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane