/  / Liczy się wizerunek

Liczy się wizerunek

null
© Volkswagen
null

Koncern Volkswagena ma najlepszy wizerunek w mediach pośród najważniejszych przedsiębiorstw w Niemczech.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Koncern Volkswagena cieszy się w mediach najlepszym wizerunkiem pośród najważniejszych niemieckich przedsiębiorstw notowanych na giełdzie. Tak wynika z analizy Instytutu Studiów nad Mediami – Media Tenor International, który przyznaje nagrodę "Dax 30 Reputation Award".

Szwajcarscy eksperci przeanalizowali w ciągu 12 miesięcy 87 000 informacji z 50 światowych mediów prasowych, radiowych i telewizyjnych. Pod uwagę brano 12 kryteriów – od częstotliwości ukazywania się informacji, poprzez obecność w środkach przekazu prezesa zarządu po różnorodność tematów.

Volkswagen wyróżnił się przede wszystkim w kategorii ogólnego postrzegania, wydźwięku publikowanych tekstów oraz różnorodności tematów. Koncern zyskał uznanie za m.in. sposób informowania o sprawach personalnych oraz za aktywność w
różnych obszarach społecznej odpowiedzialności biznesu.

Stephan Grühsem, główny pełnomocnik Volkswagen AG i szef działu komunikacji, kontaktów zewnętrznych i Investor Relations, podkreśla: "Media cyfrowe powodują, że ludzie w zupełnie inny sposób budują swoją opinię na różne tematy, inaczej podejmują decyzje zakupowe. Na przykład, w przyszłości dla coraz większej liczby ludzi będzie miało znaczenie, że to właśnie ich marka wiarygodnie angażuje się w sprawy społeczne. To, czy firma potrafi sprostać wyzwaniom w tej dziedzinie, jest dla klientów, pracowników i innych zainteresowanych równie ważne, jak jakość jej produktów czy stabilność miejsc pracy. Dlatego utworzyliśmy specjalny zespół ekspertów do spraw komunikacji w zakresie CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu".

To przekonanie zdaje się potwierdzać nowe badanie CSR Index 2015 – przeprowadzone przez szwajcarskie wydawnictwo InnoVatio Publishing, które należy do Media Tenor International. Wydawca Francis Quinn stwierdził: "Dla przedsiębiorstw coraz ważniejsze będzie jasne zdefiniowanie tego, jak rozumieją odpowiedzialność społeczną i jak ich aktywność w tej dziedzinie ma przyczynić się do trwałego sukcesu społecznego".

Założyciel Media Tenor, Roland Schatz powiedział: "Firmy muszą się poczuwać do współczesnych standardów w dziedzinie środowiska, spraw socjalnych i zarządzania przedsiębiorstwem oraz informować o tym w wiarygodny sposób. W Volkswagenie stało się to częścią DNA koncernu".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane