/  / Leasing napędza autobusy

Leasing napędza autobusy

WBK|
null
© BZ WBK Leasing
null

Przewoźnicy coraz częściej zdają sobie sprawę, jakie korzyści daje leasing jako forma finansowania taboru autokarowego. Odzwierciedlają to wyniki analizy przeprowadzonej przez BZ WBK Leasing na podstawie danych ZPL i PZPM: co najmniej 67% zarejestrowanych nowych autobusów w Polsce w 2012 r. zostało sfinansowanych leasingiem.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Autobusy w Polsce coraz częściej finansuje się leasingiem. Z danych Związku Polskiego Leasingu wynika, że w roku ubiegłym firmy leasingowe sfinansowały o 39% więcej takich pojazdów niż rok wcześniej. Ponad dwukrotnie wyższą dynamikę (70% rok do roku) osiągnęła spółka BZ WBK Leasing, zajmując trzecie miejsce w tym sektorze.

Jak wskazuje Robert Sokołowski, dyrektor departamentu sprzedaży biznesowej i korporacyjnej w BZ WBK Leasing, wzrost zainteresowania leasingiem to pozytywny sygnał, gdyż w Europie Zachodniej to już standard, że autobusy jeżdżą w leasingu.

"W Polsce ten sposób finansowania floty komunikacyjnej dopiero zaczyna zyskiwać na znaczeniu. Duże firmy, w tym te świadczące usługi transportu publicznego, najczęściej traktują go jako alternatywę dla kredytu inwestycyjnego. Warto jednak podkreślić, że biorąc pod uwagę trudną sytuację na rynku autobusów, leasing to rozwiązanie optymalne, gdyż umożliwia firmie realizację dużej inwestycji przy zachowaniu płynności finansowej i wymiernych korzyści podatkowych - tłumaczy Sokołowski.

Rynek autobusów przez cały ubiegły rok zmagał się z dużymi problemami. Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2012 odnotowano dość znaczny spadek (-18% r/r) liczby rejestracji nowych autobusów w Polsce. Krajowi przewoźnicy zakupili ich łącznie 1 279 sztuk. Jednak, i warto to podkreślić, co najmniej 67% z nich zostało sfinansowanych leasingiem (850 sztuk).

"Klienci korzystający z naszych usług to przede wszystkim duże podmioty. Z naszych doświadczeń wynika, że są to leasingobiorcy, którzy oczekują od instytucji finansowych indywidualnego podejścia i jednocześnie kompleksowej obsługi na najwyższym poziomie, którą gwarantujemy poprzez sieć wyspecjalizowanych doradców obsługujących wyłącznie największe podmioty. W ubiegłym roku z naszej oferty skorzystał m.in. Souter Holdings Poland, brytyjski przewoźnik świadczący ekspresowe przewozy autokarowe pod marką PolskiBus.com - komentuje Robert Sokołowski.

Współpraca pomiędzy Souter Holdings Poland i BZ WBK Leasing rozpoczęła się w połowie 2011 r., kiedy to brytyjski przewoźnik wziął w leasing 18 autokarów o wartości około 23 mln zł. Kolejny kontrakt na zakup 23 nowoczesnych, piętrowych autobusów podpisano w połowie 2012 r.

"Za każdym razem o wyborze oferty BZ WBK Leasing decydowała szybkość działania, atrakcyjne warunki oraz elastyczne podejście do finansowania start-upów, którym byliśmy w momencie finansowania taboru. Decydującym czynnikiem był także fakt, że nie angażowaliśmy środków własnych na rozwój biznesu, a teraz nasze autobusy zarabiają same na siebie - podkreśla Przemysław Szycher z Souter Holdings Poland.

"2013 r. ze względu na utrzymującą się niepewność gospodarczą nie będzie z pewnością łatwy ani dla przedsiębiorców, ani dla firm leasingowych. W takiej sytuacji jednak rośnie atrakcyjność leasingu będącego uniwersalną, stosunkowo łatwo dostępną i korzystną podatkowo formą finansowania inwestycji, w tym również tych o dużej wartości - podsumowuje przedstawiciel BZ WBK Leasing.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane