/  / Łatwa jazda Volkswagenem

Łatwa jazda Volkswagenem

IBRM Samar |
null
null

Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen: W najbliższych latach chcemy w Polsce ugruntować pozycję numer dwa. Naszym celem jest uzyskanie udziału w rynku na poziomie między 10 a 11 procent. Bardzo dobra gama samochodów oraz nowe usługi finansowe z pewnością pozwolą nam ten cel zrealizować.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Czy doświadczenie zdobyte w pracy z marką Skoda przyda się podczas walki o jak najlepsze miejsce Volkswagena na polskim rynku?

Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen: Ze Skodą związany byłem przez 13 lat. Przez pierwsze siedem pełniłem funkcję dyrektora działu marketingu, przez kolejne sześć - zarządzałem  marką w naszym kraju. W tym czasie bardzo dobrze poznałem rynek oraz sieć dealerską. Obie marki – Skoda i Volkswagen należą do jednej grupy. Znajomość struktur koncernu pomoże mi w pracy na nowym stanowisku.

Czy Volkswagen może zostać marką numer jeden w naszym kraju?

 
Oczywiście, w dalszej perspektywie jest to możliwe. Niemniej w najbliższych latach ważniejsze niż walka z siostrzaną marką będzie dla mnie umocnienie drugiego miejsca i poprawa rentowności.

Jaką strategię rozwoju Volkswagen realizuje w Polsce?

Marka posiada bardzo dużą gamę modeli. W ofercie mamy auta miejskie, samochody kompaktowe, limuzyny, kombi, GTI, kabriolety, małe i duże SUV-y, a także rodzinne vany. To oferta bardzo nowoczesnych samochodów, wyposażonych w wiele innowacyjnych systemów. W ostatnich latach trzy nasze auta otrzymały najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży motoryzacyjnej - tytuł Car of the Year. W 2010 r. otrzymał go VW Polo, w 2013 r. -  Golf i w 2015 roku - Passat. Żaden inny producent nie może pochwalić się tak utytułowaną paletą aut w salonach. Między innymi dzięki temu Volkswagen jest od wielu lat marką numer 1 w  Europie. Klienci w Polsce również doceniają jej wartość.

A wracając do strategii…

W najbliższym czasie skupimy się na tym, aby samochody Volkswagena stały się bardziej dostępne. „Tak łatwo jeździć Volkswagenem” to hasło, które pojawia się obecnie w naszej komunikacji. W parze z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi proponujemy innowacyjną ofertę finansowania zakupu. Za sprawą programu finansowego EasyDrive klienci mogą kupić dowolny model Volkswagena płacąc minimalne raty kredytu lub leasingu. Zaletą tego programu jest także możliwość zwrotu pojazdu do dealera w gwarantowanej, ustalonej na początku umowy cenie. Proponujemy również klientom inne atrakcyjne formy finansowania zakupu pojazdu, np. trzyletni kredyt bez odsetek i prowizji, lub tez trzyletni leasing z sumą opłat na poziomie 101 proc. z promocyjnym pakietem ubezpieczeń na poziomie 2,9 proc.

Co konkretnie VW chce osiągnąć w tym roku i latach następnych?

W najbliższych latach chcemy w Polsce ugruntować pozycję numer dwa. Naszym celem jest uzyskanie udziału w rynku na poziomie między 10 a 11 procent. Bardzo dobra gama samochodów oraz nowe usługi finansowe z pewnością pozwolą nam ten cel zrealizować.

Jakie premiery szykuje spółka w Polsce?

Jeżeli chodzi o nowości, w cennikach pojawiły się właśnie nowe wersje Golfów w nadwoziu Variant. Są to: Golf R Variant oraz Golf GTD Variant oraz Golf Alltrack. Ten pierwszy charakteryzuje się napędem na cztery koła i dysponuje mocą 300 KM. Golf Variant GTD łączy użytkowe walory samochodu kombi i auta sportowego, jest zarazem bardzo dynamiczny i oszczędny. Golf Alltrack przeznaczony jest dla osób, które często zjeżdżają z asfaltowych dróg. W wakacje wprowadzimy na rynek odświeżonego Sharana – największego osobowego vana Volkswagena. We wrześniu premierę będzie miał nowy Touran, samochód zbudowany na platformie MQB, z nowymi silnikami i wieloma systemami, które zostaną zastosowane  po raz pierwszy w tym modelu.

Czy Volkswagen postawi także na hybrydy, auta elektryczne? Ostatnio firma zaprezentowała w Polsce kilka modeli na prąd.

W minionym roku koncern Volkswagen zainwestował 11,5 miliarda euro w badania i prace rozwojowe. To największa kwota w historii koncernu; większa niż wydało na te cele jakiekolwiek inne przedsiębiorstwo na świecie. Sporo nakładów w ostatnich latach przeznaczonych jest na alternatywne źródła napędu. Dzięki temu Volkswagen dysponuje najnowszą technologią, od wysokoefektywnych, przyjaznych dla środowiska silników wysokoprężnych, benzynowych i na gaz ziemny po samochody czysto elektryczne i hybrydy plug-in. W maju podaliśmy w Polsce ceny dwóch samochodów elektrycznych: e-Golfa oraz e-up!. Auta trafią do sprzedaży we wrześniu. Aktualnie trwa przygotowywanie salonów, serwisów oraz sprzedawców do obsługi tych aut. W krajach, w których rząd wspiera zakup elektrycznych samochodów poprzez ulgi podatkowe, darmowe parkowanie czy ładowanie aut w mieście, rynek tych pojazdów rośnie bardzo dynamicznie. W Polsce na razie takiego wzrostu nie przewidujemy, sprzedaż nie będzie duża, niemniej jesteśmy przygotowani, gdyż w przyszłości z pewnością udział samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in mocno wzrośnie.

Czyli nadal gros sprzedaży będą stanowiły samochody z tradycyjnym napędem...

W najbliższych latach wciąż na drogach będą dominowały klasyczne silniki spalinowe. Tutaj Volkswagen posiada olbrzymie doświadczenie. Podczas ostatniej ceremonii Engine of the Year silniki TSI otrzymały ten tytuł po raz dziewiąty z rzędu w kategorii pojemności od 1,0  do 1,4 litra. Nazwa TSI od kilku lat jest symbolem inteligentnego downsizingu. Silniki te, mimo stosunkowo małej pojemności skokowej, rozwijają moc, którą jeszcze nie tak dawno mogły oferować tylko znacznie większe jednostki.

Co nowego zaproponuje firma w polityce flotowej?

Volkswagen  jest w Polsce od kilku lat numerem dwa pod względem sprzedaży flotowej. W najbliższym czasie skupimy się na ofercie finansowania. Coraz więcej firm zainteresowanych jest korzystnym użytkowaniem, a nie posiadaniem samochodów. I w tym kierunku podążać będzie nasza oferta. Ponadto małym i średnim przedsiębiorstwom zaoferujemy pakiety serwisowe, które będzie można opłacić z góry przy zakupie samochodu.

Co dobrego słychać w sieci dealerskiej Volkswagena? Będą nowe inwestycje?

Volkswagen od wielu lat rozwijał i optymalizował swoją sieć. Dziś funkcjonuje ona bardzo dobrze, liczba i lokalizacje poszczególnych salonów i serwisów są odpowiednie do zapotrzebowania rynku. Skupimy się na jeszcze większej profesjonalizacji salonów i budowie większej lojalności w serwisach. Bardzo ważnym zadaniem będzie ponadto rozwój sprzedaży samochodów używanych.

Wojciech Tomaszkiewicz, pana poprzednik na stanowisku szefa marki VW, został dyrektorem projektu Das Welt Auto. Jak ważny jest to program dla polskiego rynku?

Das WeltAuto to program sprzedaży samochodów używanych obejmujący cztery marki: Volkswagen, Volkswagen Samochody Użytkowe, Skoda oraz Seat. Dla marki Volkswagen jest to niezwykle ważny projekt ze względu na rozwój biznesu samochodów używanych. Klienci oczekują możliwości zakupu używanych aut z pewną historią i gwarancją i to chcemy im umożliwić. W ramach Das WeltAuto oferowane są tylko wyselekcjonowane samochody. Każde auto jest dokładnie sprawdzane, przechodząc przez szczegółową kontrolę. Dzięki potwierdzonej historii i przebiegowi dealerzy zapewniają pewny produkt i bezpieczeństwo transakcji.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane