/  / Kryzys nie wszystkim straszny

Kryzys nie wszystkim straszny

null
© Chevrolet
null

Pierwsze miesiące bieżącego roku nie przyniosły dobrych wieści dla europejskiego rynku nowych aut osobowych. Utrzymujący się negatywny trend spowodował, że na koniec pierwszego kwartału branża jako całość zanotowała spadek rejestracji przekraczający 7%. W rankingu marek znajdziemy jednak graczy, którzy mimo trudnej koniunktury poprawili sprzedaż.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Według danych stowarzyszenia branżowego ACEA, w pierwszym kwartale bieżącego roku, przy łącznym spadku wolumenu o 7,3%, na rynku europejskim (EU-27 oraz EFTA) wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych zanotowały następujące marki (w kolejności alfabetycznej):
- Audi: 179 600 sztuk (+4,2%)*
- Chevrolet: 50 000 sztuk (+11,3%)*
- Hyundai: 114 600 sztuk (+12,5%)*
- Jaguar: 6 900 sztuk (+8%)
- Jeep: 7 500 sztuk (+58,4%)
- Kia: 80 000 sztuk (+24,6%)*
- Land Rover: 31 400 sztuk (+42,8%)
- Lexus: 8 500 sztuk (+34,7%)
- Mercedes-Benz: 148 900 sztuk (+7%)*
- MINI: 39 000 sztuk (+2%)*
- Nissan: 130 900 sztuk (+0,8%)*
- Skoda: 131 400 sztuk (+3%)*
- Volkswagen: 431 900 sztuk (+1%)*

W rankingu największych marek rynku europejskiego zdecydowanym liderem jest Volkswagen, który w pierwszym kwartale bieżącego roku uzyskał udział w rynku europejskim na poziomie 12,6% (pierwszy kwartał 2011: 11,6%).

Warto dodać, że koncern Volkswagen AG jako całość (Audi, SEAT, Skoda oraz Volkswagen) osiągnął w pierwszym kwartale wynik na poziomie ponad 813 500 sztuk (+0,5%), co dało udział rynkowy rzędu 23,7% (21,9%).

Kolejne miejsca w rankingu czołowych koncernów na rynku europejskim przypadły w udziale grupom PSA Peugeot Citroen, Ford Motor, Renault Group, General Motors oraz Fiat Group, jednak żadnej z nich nie udało się zwiększyć sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzedzającym.

Najwyżej sklasyfikowanym producentem segmentu premium po pierwszym kwartale roku zostało BMW Group, które dzięki wynikowi 196 000 rejestracji zanotowało wynik na praktycznie takim samym poziomie co rok wcześniej, a udział rynkowy wyniósł 5,7% (5,3%).

* oznacza marki z udziałem rynkowym powyżej 1%
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane