/  / Kowalski i Nowak wybiera Skodę

Kowalski i Nowak wybiera Skodę

Na podstawie CEPIK|
null
© Skoda
null

W 2013 roku Skoda była numerem jeden w Polsce. Do klientów trafiło łącznie 36 410 modeli tej marki, co dało udział rynkowy na poziomie 12,63%. Warto jednak zwrócić uwagę na wysoką sprzedaż Skody wśród klientów indywidualnych.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W zakończonym roku 2013 do klientów indywidualnych w Polsce trafiło dokładnie 13 375 samochodów marki Skoda. Sprzedaż wśród tej grupy klientów zapewniła Citigo (1 746 sztuk), Fabii (3 466 sztuk) oraz Superbowi (1 025 sztuk) tytuł best-sellera w poszczególnych segmentach rynku.

Warto podkreślić też skalę przewagi Skody nad konkurentami, biorąc pod uwagę popularność w segmencie klienta indywidualnego: nad kolejną marką w stawce Skoda zapewniła sobie ponad 2 700 sztuk przewagi.

Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych marek na polskim rynku w podziale na klienta indywidualnego przedstawia się za rok 2013 następująco (w nawiasie podano wynik za rok 2012 oraz udział rynkowy za 2013):
1.   Skoda: 13 375 sztuk (13 115; 11,06%)
2.   Toyota: 10 620 sztuk (9 262; 8,78%)
3.   Volkswagen: 10 213 sztuk (8 752; 8,45%)
4.   Kia: 9 838 sztuk (9 642; 8,14%)
5.   Opel: 8 702 sztuk (8 463; 7,2%)
6.   Hyundai: 7 725 sztuk (8 764; 6,39%)
7.   Chevrolet: 6 880 sztuk (7 426; 5,69%)
8.   Renault: 6 103 sztuk (5 393; 5,05%)
9.   Ford: 6 063 sztuk (5 504; 5,01%)
10. Nissan: 5 707 sztuk (5 953; 4,72%)
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane