/  / Koreańskie marki na podium za Ładą

Koreańskie marki na podium za Ładą

null
© Hyundai
null

Łada to etatowy lider sprzedaży w Rosji. Mało kto jednak wie, że na kolejnych miejscach podium plasują się marki o korzeniach koreańskich – czyli KIA oraz Hyundai.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Jak wynika z zestawienia stowarzyszenia AEB, liderująca rynkowi rosyjskiemu Łada sprzedała od początku bieżącego roku do końca października nieco ponad 224 000 nowych aut osobowych oraz lekkich dostawczych. To niestety wynik gorszy od tego sprzed roku aż o 30%.

Koreańczycy wysoko
Na dalszych miejscach podium plasują się na rynku rosyjskim kolejno dwie marki o korzeniach koreańskich. Pozycja #2 jest w rękach Kii, która znalazła chętnych na prawie 134 200 swoich samochodów.

Oczko niżej ląduje w statystykach Hyundai, który legitymuje się wynikiem na poziomie 133 500 egzemplarzy.

Spadki, ale mniej dotkliwe
Podobnie jak Łada, tak i obie marki koreańskie notują w Rosji spadki sprzedaży, jednak nie są one tak duże jak w przypadku lidera. I tak Kia straciła w ciągu roku 13%, natomiast Hyundai – "tylko" 10%.

Łącznie na rynku rosyjskim sprzedano do końca października niecałe 1 322 700 nowych aut. To stanowi spadek aż o 33,6%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane