/  / Komunikat Renault w sprawie kontroli we Francji

Komunikat Renault w sprawie kontroli we Francji

null
© Renault
null

Francuska grupa wydała następujące oświadczenie związane z ostatnimi przeszukaniami, jakie miały miejsce w placówkach Renault.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Po podaniu do publicznej wiadomości przez amerykańską agencję ochrony środowiska EPA informacji o stosowaniu oprogramowania typu Defeat Device przez jednego z wiodących producentów samochodów, rząd francuski powołał niezależną komisję ekspertów.

Ta niezależna komisja ekspercka – tzw. Komisja Royal – ma sprawdzić, czy francuscy producenci nie instalowali podobnego oprogramowania w swoich samochodach.

W ramach tych działań UTAC (Union technique de l'automobile, du motocycle et du cycle) specjalizująca się w testach i homologacji pojazdów, sprawdza obecnie 100 samochodów znajdujących się w eksploatacji, w tym 25 pojazdów Renault, proporcjonalnie do udziału marki w rynku francuskim. Do końca grudnia 2015 r. testy objęty 11 samochodów, w tym 4 samochody marki Renault. W ramach tych badań francuskie władze podjęły wymianę informacji z pionem konstrukcyjnym Renault.

Obecnie Dyrekcja Generalna ds. Energii i Klimatu (DGEC), która reprezentuje Ministerstwo Ekologii, Zrównoważonego Rozwoju i Energetyki w kontaktach z niezależną komisją ekspertów, wyraziła opinię, że trwające postępowanie nie wykaże istnienia oprogramowania fałszującego wyniki testów pomiaru emisji spalin w samochodach Renault.

Dla Renault jest to dobra wiadomość.

Przeprowadzane testy pozwolą na wcześniejsze wprowadzenie pewnych usprawnień w samochodach Renault, zarówno obecnie produkowanych, jak i już jeżdżących. Grupa Renault podjęła decyzję o ich wdrożeniu w ramach Planu Emisji Renault, którego celem będzie dalsza poprawa sprawności energetycznej naszych samochodów.

Równolegle francuska Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji, Konsumentów i Walki z Oszustwami (DGCCRF) podjęła decyzję o dodatkowych czynnościach wyjaśniających w jednostkach należących do marki w celu definitywnego potwierdzenia pierwszych wniosków z analizy przeprowadzonej przez niezależną komisję ekspertów.

Przedstawiciele DGCCRF udali się do siedziby głównej spółki, do ośrodka technicznego Renault w Lardy i do Technocentre w Guyancourt.

Pracownicy Renault w pełni współpracują z Komisją Royal i osobami przeprowadzającymi dodatkowe postępowanie wyjaśniające podjęte przez Ministerstwo Gospodarki.

Po sukcesie szczytu COP21 Renault pragnie przyspieszyć swoje inwestycje związane z wprowadzeniem przemysłowych rozwiązań przyczyniających się do ochrony naszej planety.

Grupa Renault już obecnie plasuje się w pierwszej trójce (pierwsze miejsce w 2013 r. i drugie w 2014 r.) pod względem programów zmniejszających ślad węglowy. W ciągu ostatnich trzech lat Grupa Renault zmniejszyła ślad węglowy swoich samochodów o 10%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane