/  / JLR zarzuca sieć

JLR zarzuca sieć

IBRM Samar|
null
null

Marcin Dąbrowski, członek zarządu Marvipol S.A., dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego, wiceprezes JLR Polska: Mamy obecnie 10 stacji dealerskich. Planujemy rozbudować sieć do 15-16 obiektów, tak aby zapewnić pełne pokrycie polskiego rynku. Obecnie szukamy partnerów w Lublinie, Rzeszowie, Szczecinie, Olsztynie. W najbliższym czasie otwieramy obiekty w Bielsku Białej, Bydgoszczy oraz Warszawie

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Jakie znaczenie ma zapowiadane wydzielenie z Marvipolu działalności motoryzacyjnej i powołanie spółki M Automotive Holding?

Marcin Dąbrowski, członek zarządu Marvipol S.A., dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego, wiceprezes JLR Polska: Podział Marvipolu na część deweloperską i motoryzacyjną ma na celu zwiększenie przejrzystości działalności grupy, jej łatwiejsze zrozumienie i ocenę dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Nie ma zasadniczej synergii pomiędzy działalnością deweloperską i motoryzacyjną, co jest również argumentem za rozdzieleniem. Wartym podkreślenia jest fakt, że zapowiadane przez nas upublicznienie grupy motoryzacyjnej jest pozytywnie odbierane przez naszych dostawców i głównych partnerów biznesowych.

Kiedy M Automotive Holding zadebiutuje na giełdzie?

Najbardziej prawdopodobny termin to II półrocze 2015 r.

Na co zostaną przeznaczone środki pozyskane z rynku publicznego?

Pieniądze z rynku będą przeznaczone na dalszy rozwój części motoryzacyjnej, a w szczególności rozbudowę sieci dealerskiej Jaguar Land Rover oraz inwestycje infrastrukturalne np. sferę IT.

Czy deklarowana przez zarząd Marvipolu kwota 60 mln zł na rozwój M Automotive będzie pochodziła tylko z oferty na GPW?

Oczywiście oferta publiczna ma stanowić poważne zasilenie, ale finansowanie nie będzie pochodziło jedynie ze sprzedaży akcji. Środki na rozwój grupy pozyskamy także od instytucji finansowych w ramach dotychczasowych i nowo pozyskiwanych kredytów

Na ile lat zostały rozłożone inwestycje?

Zebrane środki planujemy wykorzystać w ciągu najbliższych 3-4 lat.

Jakie są plany dotyczące rozwoju sieci dealerskiej Jaguar Land Rover?

Mamy obecnie 10 stacji dealerskich. Planujemy rozbudować sieć do 15-16 obiektów, tak aby zapewnić pełne pokrycie polskiego rynku. Obecnie szukamy partnerów w Lublinie, Rzeszowie, Szczecinie, Olsztynie. W najbliższym czasie otwieramy obiekty w Bielsku Białej i Bydgoszczy oraz w Warszawie. Chcielibyśmy, aby w regionach gdzie Jaguar i Land Rover nie jest jeszcze obecny, umożliwić naszym obecnym i przyszłych klientom łatwy dostęp do samochodów, serwisu i usług finansowych.

Czy zamierzacie uruchomić kolejny własny salon sprzedaży? Jeśli tak, to gdzie zostanie on zlokalizowany?

Pracujemy nad otwarciem naszego nowego obiektu w Warszawie. Stolica jest strategicznie ważną lokalizacją nie tylko dla nas, a planowane podwojenie sprzedaży do końca 2016 będzie w zasadniczym stopniu zrealizowane w województwie mazowieckim. Przyjmujemy założenie, że średnia sprzedaż na dealera w sieci zostanie podwojona. Większość naszych partnerów już dzisiaj szykuje się do zwiększonej sprzedaży, rozbudowując istniejące obiekty czy budując zupełnie nowe.

Czy autosalon działający w nowosądeckim centrum handlowym spełnił pokładane w nim nadzieje? Czy będą kolejne podobne obiekty?

Jak najbardziej… Co więcej, placówka została uznana jako „best practice” w Europie, Rozważamy otwieranie nowych punktów tego typu w Polsce, trwają rozmowy z nowymi obiektami handlowymi.

Ile aut trafi na rynek w tym roku i w latach następnych?

Nasza sprzedaż będzie się w najbliższym czasie dynamicznie rozwijać. Planujemy sprzedawać około 2 500 samochodów Jaguar Land Rover rocznie już za 24 miesiące. Ofensywa produktowa i szczególnie ważne dla rynku polskiego nowości w niższych segmentach oraz silniki nisko-akcyzowe są naszym orężem. Wyniki pierwszego półrocza 2014 r. pokazują, że plan działa zgodnie z założeniami.

Silniki nisko-akcyzowe, czyli jak rozumiem te poniżej 2 litrów pojemności…

Silniki nisko-akcyzowe to niższe ceny aut. „Bariera wejścia” do marki będzie w takim przypadku w zasięgu większej grupy potencjalnych klientów. To są segmenty rynku, w których obecnie nie jesteśmy prawie wcale obecni, a interesujące, jeśli chodzi o zwiększanie liczby sprzedawanych aut.

Segment motoryzacyjny Marvipolu to także Aston Martin i Lotus. Jakie plany wiążecie z rozwojem tych marek na polskim rynku?

Będziemy kontynuować  współpracę z dostawcami.

No dobrze... To na koniec spytam czy w planach jest rozpoczęcie sprzedaży nowej marki. Oczywiście angielskiej?

Bez komentarza
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane