/  / Inwestuj w sieci, zbieraj żniwa w salonie

Inwestuj w sieci, zbieraj żniwa w salonie

DCG Dealer Consulting|
null
null

Sprzedaż samochodów to zagadnienie na tyle obszerne, że znaleźć kogoś, kto wie o nim wszystko, w zasadzie nie sposób. Tę regułę próbuje podważyć Jared Hamilton, szkoleniowy autorytet w swojej dziedzinie.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Na konferencji branżowej Dealer Day w Weronie Jared Hamilton mówił na temat podstaw sprzedażowego sukcesu dealerstwa w internecie. Choć wystąpienie dotyczyło głównie opłacalności inwestowania w marketing w internecie, to Hamilton opowiada w podobny sposób właściwie o każdym innym aspekcie sprzedaży salonu dealerskiego.

Szkoleniowy guru z USA dorastał w słynnej Dolinie Krzemowej, pracując w dealerstwie swojego ojca. Koniec lat 90-tych i początek następnej dekady był okresem dynamicznego rozwoju internetu, który zmieniał się z prędkością światła. Stolicą tej rewolucji była właśnie Dolina Krzemowa.

Oglądanie jej z bliska zdeterminowało dziedzinę, w którym kształcił się Hamilton – procesy sprzedaży w stacji dealerskiej i ich związek z nowymi technologiami. "Półdealer – półmaniak komputerowy"; tak przedstawia się dzisiaj słuchaczom swoich wykładów o wykorzystaniu internetu w procesie sprzedaży.

Jared to trzecie pokolenie Hamiltonów w dealerskim biznesie. Oprócz nauk pobieranych od ojca kształcił się na uniwersyteckich kursach NADA (organizacja amerykańskich dealerów samochodów). Seminaria odbywały się co miesiąc. Hamiltonowi brakowało jednak narzędzia, które pozwoliłoby uczestnikom kursu wymieniać się pomysłami, więc stworzył własny portal społecznościowy.

Forum dyskusyjne DrivingSales.com w ciągu kilku lat urosło do rozmiarów dealerskiego Facebooka, a Hamilton stał się dealerskim "Markiem Zuckerbergiem" (chociaż powinno być na odwrót: Facebook powstał po DrivingSales).

Tysiące dealerów wymienia się na tym portalu spostrzeżeniami, poleca dobre praktyki, a także ocenia swoich kontrahentów i dostawców usług (zrecenzowano prawie 11 000 firm z otoczenia amerykańskiego rynku dealerskiego).

Z czasem wokół portalu powstał wirtualny uniwersytet i platforma benchmarkingowa. Benchmark to coś, do czego Jared przykładał wagę od zawsze. Uważa, że zmierzyć można każdą inwestycję; ROI dla kampanii w internecie również.

"Co powoduje, że jedni dealerzy odnoszą sukces w internecie, a inne ponoszą klęskę?" Właśnie to pytanie Hamilton postawił podczas wystąpienia na tegorocznym Dealer Day w Weronie, czyli na największej imprezie dealerskiej w Europie.

Odpowiedź wymaga całościowego spojrzenia na obecność dealera w internecie i jej wpływ na organizację sprzedaży w salonie. Niezbędna jest też wiedza, jakich narzędzi używać, aby mierzyć skuteczność inwestycji w sieć.

Jared Hamilton będzie prelegentem "Warsztatów rentowności. Salon & Serwis 2013", które odbędą się 25 listopada w podwarszawskiej Jachrance.

Więcej szczegółów na temat tego wydarzenia patrz
TUTAJ.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane