/  / Ilu kierowców korzysta z ASO

Ilu kierowców korzysta z ASO

ARC Rynek i Opinia|
null
© Toyota
null

41% ankietowanych kierowców przyznaje, że korzysta wyłącznie z nieautoryzowanych serwisów samochodowych lub dokonuje napraw samodzielnie. Natomiast 17% klientów korzysta wyłącznie z serwisów autoryzowanych – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
42% zmotoryzowanych w Polsce korzysta z obydwu typów serwisów (autoryzowanego i nieautoryzowanego), częściowo zależnie od tego, czy ich celem jest naprawa samochodu czy przegląd. Nieliczni (2%) decydują się zawsze na samodzielną naprawę samochodu.

Odsetek kierowców korzystających wyłącznie ze stacji nieautoryzowanych jest dwukrotnie wyższy niż odsetek kierowców korzystających wyłącznie z serwisów autoryzowanych. Stacje autoryzowane są najpopularniejsze wśród właścicieli samochodów marek: Skoda (30%), Opel (25%) oraz Toyota (25%).
 
"Z naszego badania wynika, że z serwisów autoryzowanych korzystają najczęściej użytkownicy takich marek samochodów jak Skoda, Opel i Toyota. Nie bez przyczyny: nowe samochody tych marek Polacy od kilku lat kupują najczęściej. Biorąc pod uwagę fakt, że z serwisów autoryzowanych korzystają głównie właściciele samochodów nie starszych niż cztery lata, serwisy tych marek są najpopularniejsze. W przypadku samochodów z wyższej półki cenowej (np. Audi czy BMW) stosunkowo niewielka grupa konsumentów może sobie pozwolić na nowy fabrycznie samochód. Najczęściej więc samochody tych marek to samochody kilku- lub kilkunastoletnie, których właściciele częściej odwiedzają serwisy nieautoryzowane. Jednocześnie spora grupa kierowców przyznaje, że korzysta z obydwu typów stacji obsługi, co oznacza, że Polacy coraz bardziej dbają o samochody i wybierając stację nie kierują się wyłącznie ceną zwłaszcza, jeśli samochód nie jest starszy niż 8 lat - twierdzi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

Pięć głównych czynników decydujących o wyborze nieautoryzowanej stacji (ankietowani mieli możliwość wyboru kilku odpowiedzi):
- niższe ceny za części w serwisach autoryzowanych (59%)
- niższe ceny za naprawę niż w serwisach autoryzowanych (58%)
- lepszy kontakt z naprawiającym, lepiej zna mój samochód (46%)
- serwisy autoryzowane namawiają klientów na niepotrzebne naprawy i wymianę jeszcze dobrych części (22%)
- stosowanie części porównywalnych do oryginalnych za niższą cenę (21%)
 
Pięć głównych czynników decydujących o wyborze autoryzowanej stacji (możliwość wyboru kilku odpowiedzi):
- możliwość zachowania gwarancji (41%)
- auta serwisowane w ten sposób łatwiej sprzedać (30%)
- większa pewność, że samochód zostanie fachowo naprawiony/serwisowany (30%)
- zadowolenie z poziomu usług (27%)
- wyższa jakość części/używane są części oryginalne (24%)
 
Wybierając nieautoryzowaną stację obsługi kierowcy zazwyczaj decydują się na stację, która nie należy do żadnej sieci (74%). Spośród sieci stacji nieautoryzowanych najbardziej znana jest firma Bosch Service (38%), która wyprzedza Norauto (26%) oraz Q-Service (13%).
 
Najczęstsze naprawy/serwis, jakich dokonywali kierowcy w ciągu ostatniego roku, to serwis ogumienia (58%), przegląd okresowy (55%) oraz wymiana klocków hamulcowych/tarcz (43%).

Powyższe badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI na ogólnopolskiej próbie osób dorosłych posiadających samochody i korzystających z nich (N=1038), w dniach 13-15 stycznia.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane