/  / Hyundai ogłasza wyniki finansowe za pierwsze półrocze

Hyundai ogłasza wyniki finansowe za pierwsze półrocze

Hyundai|
null
© Hyundai
null

Firma Hyundai Motor Company ogłosiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2013. Pomimo niekorzystnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych stały wzrost sprzedaży poza rodzimym rynkiem przełożył się na zwiększenie przychodów o 5,8% rok do roku.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Przez pierwsze sześć miesięcy roku przychody firmy wzrosły o 5,8% do łącznie około 44,55 bilionów wonów (samochody: 36,72 biliona; finanse i inne: 7,83 biliona) w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku, dzięki wysokiej sprzedaży poza Koreą. Jednak zysk operacyjny oraz zysk netto zmalały odpowiednio o 7,7% i 7,8% do łącznie około 4,28 biliona oraz 4,61 biliona wonów.

Hyundai Motor sprzedał w pierwszym półroczu łącznie 2 390 919 samochodów na całym świecie (Korea: 325 518; pozostałe rynki 2 065 401), co oznacza wzrost o 9,5% w porównaniu do roku poprzedzającego.

W Korei sprzedaż spadła o 0,7% w stosunku do ubiegłego roku ze względu na zmniejszony popyt oraz rosnącą sprzedaż marek importowanych. Z drugiej strony, sprzedaż na pozostałych rynkach wzrosła o 11,4% (2 065 401 egzemplarzy), co zrekompensowało z nadwyżką spadek na rynku krajowym.
 
W samym drugim kwartale bieżącego roku przychody Hyundaia wzrosły o 5,7%, osiągając wynik łącznie około 23,18 biliona wonów ze sprzedaży 1 219 115 samochodów. Jednak zarówno zysk operacyjny, jak i zysk netto zmalały odpowiednio o 5,2% do 2,4 biliona wonów i 1% do 2,52 biliona wonów w stosunku rocznym.

Hyundai przewiduje, że niepewna koniunktura potrwa prawdopodobnie do końca roku. Szczególnie główne rynki motoryzacyjne, w tym niektóre rynki wschodzące, będą odnotowywać słabszy wzrost i odczuwać surowszą politykę rządów.

Hyundai planuje jednak nadal koncentrować się na wzroście jakościowym w poszczególnych regionach. W tym celu firma wprowadza lokalnie strategiczne dla danych rynków modele, wzmacnia sieć sprzedaży oraz prowadzi agresywne działania marketingowe.

Hyundai będzie również umacniać działania wokół samochodów ekologicznych: elektrycznych, hybrydowych i o napędzie wodorowym oraz konwencjonalnych pojazdów o niskim zużyciu paliwa i niskim poziomie emisji.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane