/  / Hybrydowy Solaris testowany w Pilznie

Hybrydowy Solaris testowany w Pilznie

Solaris Bus & Coach|
null
© Solaris/Skoda Electric
null

Autobus hybrydowy skonstruowany we współpracy firmy Solaris ze Skodą Electric rozpoczął kursy w czeskim Pilznie. Ogromną zaletę pojazdu stanowi możliwość wykorzystania podczas jazdy silnika elektrycznego, dzięki czemu pojazd jest bardziej przyjazny środowisku naturalnemu, a zużycie paliwa znacząco obniża się w porównaniu do pojazdów z klasycznym silnikiem spalinowym.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Hybrydowy Solaris z systemem napędowym Skody w wersji 12-metrowej jest wykorzystywany głównie na liniach przebiegających przez ścisłe centrum Pilzna, do którego wjazd jest dozwolony tylko dla najbardziej ekologicznych pojazdów.

"Dzięki napędowi hybrydowemu autobus porusza się bardzo cicho i emituje do atmosfery znacznie mniej spalin. Dodatkowo, pojazd może przejechać całkowicie bezemisyjnie do 10 km bez konieczności ładowania baterii za pomocą generatora Diesla. Koncepcja hybrydowego napędu najlepiej sprawdza się w intensywnej miejskiej eksploatacji, gdzie mamy dużą liczbę przystanków i co za tym idzie niską średnią prędkość przy ogromnej liczbie przyspieszeń i hamowań - tłumaczy Karel Majer, dyrektor Skoda Electric.

Ograniczenie zużycia paliwa o kilkadziesiąt procent jest istotną zaletą autobusu, a wynika ona przede wszystkim z rekuperacji energii, która wytwarzana jest podczas hamowania pojazdu.

"Jest ona magazynowana w bateriach i superkondensatorach, a następnie wykorzystywana podczas jazdy. W trakcie prac nad pojazdem wiele uwagi poświęciliśmy maksymalizacji redukcji zużycia paliwa we wszystkich modułach operacyjnych - podkreśla Jiri Flajtingr, szef projektu autobusów hybrydowych w firmie Skoda Electric.

Pojazd musiał spełnić szereg warunków i przejść serię wymagających testów, aby zostać dopuszczonym do ruchu. Testy te były przeprowadzane nie tylko w cyklu miejskim, ale również w centrum testowym TUV w miejscowości Uhelnice koło Mlada Boleslav.

Podczas testów została potwierdzona zgodność wszystkich technicznych parametrów z czeskimi i europejskimi standardami.

Przygotowanie projektu 12-metrowego, niskopodłogowego autobusu hybrydowego firmy Solaris i Skoda Electric Pilzno rozpoczęły już w 2009 r. W tych pracach uczestniczyli również badacze z Wydziału Elektrotechniki z Uniwersytetu w Pilznie, którzy wzięli udział także w projektowaniu i rozwoju hybrydowego napędu.

Solaris z hybrydowym napędem opracowanym przez Skoda Electric, jest już piątym rodzajem autobusu hybrydowego w ofercie polskiego producenta. Premiera pierwszego autobusu marki Solaris z silnikiem spalinowo-elektrycznym odbyła się w 2006 roku. Był to jednocześnie pierwszy seryjnie produkowany tego typu pojazd w Europie.

Od tego momentu hybrydy w liczbie przekraczającej 200 sztuk jeżdżą w Belgii, Finlandii, Francji, Litwie, Niemczech, Norwegii, Polsce oraz Szwajcarii.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane