/  / Honda zaatakuje za dwa lata

Honda zaatakuje za dwa lata

IBRM Samar |
null
null

Hirokazu Tomiki, prezes zarządu polskiego oddziału firmy Honda Motor Europe: W tym roku spodziewam się udziału w rynku na poziomie 2,4 proc. oraz 15 miejsca w rankingu rejestracji. Sądzę, że przyszły rok zakończy się podobnym wynikiem. Istotnej poprawy, jeśli chodzi o udziały Hondy w polskim rynku oczekuję w roku 2015, kiedy do naszej oferty trafi kilka nowych modeli.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Wyróżnij się albo zgiń – głosi dobrze znane w biznesie twierdzenie. Czym chce się wyróżnić Honda na coraz bardziej konkurencyjnym polskim rynku?  
 
Hirokazu Tomiki, prezes zarządu polskiego oddziału firmy Honda Motor Europe: W tym roku wprowadziliśmy w naszych samochodach wiele nowych rozwiązań technicznych. W najważniejszych dla Hondy modelach – Civic i CR-V zaoferowaliśmy nową jednostkę napędową. Jest to silnik o pojemności 1.6 l – mniejszy i lżejszy od dotychczas stosowanego przez Hondę diesla i jednocześnie bardziej ekonomiczny, a co za tym idzie – bardziej przyjazny dla środowiska. Zapoczątkował on serię Earth Dreams Technology – nową generację silników Hondy. W przyszłym roku wprowadzimy do sprzedaży model Civic Tourer, który oprócz wyjątkowej funkcjonalności, otrzymał sportową sylwetkę, co zdecydowanie wyróżnia go na tle konkurentów.
 
Co pociągnie sprzedaż Hondy?
 
Tak jak wcześniej wspomniałem, ze względu na wielkość sprzedaży, najważniejszymi modelami są dla nas Civic i CR-V. Podobnie będzie w przyszłym roku, z tym, że nacisk położymy na sprzedaż pierwszego z nich. Civic na polskim rynku będzie dostępny aż w trzech wersjach nadwoziowych. Spodziewamy się, że to hatchback pozostanie bestsellerem, jednak Tourer – ze względu na jego wyjątkowe cechy – z pewnością zyska wielu zwolenników.
 
Jak ta strategia modelowa przełoży się na wyniki marki w Polsce?
 
W tym roku spodziewam się udziału w rynku na poziomie 2,4 proc. i 15 miejsca w rankingu.  Sądzę, że przyszły rok zakończy się podobnym wynikiem. Istotnej poprawy, jeśli chodzi o udziały Hondy w polskim rynku, oczekuję w roku 2015, kiedy do naszej oferty trafi kilka nowych modeli.
 
Dziś na rynku dla wielu firm coraz większe znacznie ma sprzedaż aut dla flot. Jakie działania prowadzi Honda by pozyskać firmy? Czy szykowana jest dla nich nowa oferta?
 
Honda zdecydowanie kieruje swoją ofertę do klientów indywidualnych. Około 39 procent naszej sprzedaży trafia do małych przedsiębiorstw, którym oferujemy atrakcyjne warunki zakupu tzw. „małych flot”. W najbliższym czasie nie planujemy zmiany tej polityki.
 
Jak będzie kształtowała się w najbliższym czasie polityka cenowa Hondy na polskim rynku?

Decyzje o podwyżkach lub obniżkach cen podejmujemy na bieżąco, po analizie danych rynkowych zgodnie z obraną polityką sprzedaży. Niestety nie mogę zadeklarować wcześniej, jakie będą decyzje firmy w zakresie podwyżek czy też obniżek cen poszczególnych modeli.
 
W jakiej kondycji jest sieć dealerska?
 
Obecna sytuacja rynkowa jest trudna zarówno dla importera jak i dealerów. Nie dotyczy to jedynie Hondy, ale wielu podmiotów gospodarczych działających na naszym rynku. Dealerzy to poważni przedsiębiorcy, którzy działają w oparciu o wynik ekonomiczny, a każdy z nich poczynił ogromne inwestycje na rzecz danej marki. Doceniamy ten fakt i zawsze będziemy starali się wspierać autoryzowaną sieć dealerską Hondy.
 
Jak oceniacie państwo tzw. reeksport aut? Czy dużo Hond jest wywożonych za granicę?
 
Zjawisko to dotyczy Hondy w minimalnym stopniu. Sprzedaż modeli Hondy za granicę nie przekracza 1 procenta
 
Jaki wpływ na działalność Hondy w Polsce będzie miało opóźnienie wejścia w życie przepisów derogacyjnych VAT?
 
W tej chwili analizujemy sytuację związaną z opóźnieniem wejścia w życie tych przepisów. Jeszcze nie potrafię udzielić jednoznacznej odpowiedzi czy będzie ona miała wpływ na naszą działalność
 
To zapytam inaczej. Czy firma szykuje ofertę aut z kratką? Czy firmy pytają już o dostępność aut z pełnym odliczeniem VAT?
 
Obecnie trwają prace nad przygotowaniem takiej oferty, jednak na tym etapie nie mogę mówić o jej szczegółach.
 
Niektórzy mówili w tym roku o kryzysie w światowej gospodarce, inni tylko o spowolnieniu gospodarczym. Czy w związku z tym Honda podejmowała jakieś nadzwyczajne działania?
 
Honda jest firmą globalną, czyli taką, która działa w wielu dziedzinach w wielu rejonach świata. Tak jak wszystkie koncerny kierujemy się wynikiem ekonomicznym i musimy bardzo elastycznie dostosowywać się do rynków, na które kierujemy naszą ofertę. W bieżącym roku Honda przeszłą przez proces restrukturyzacji, którego celem była poprawa wyników działalności firmy Europie. Zmiany te nie wiązały się ograniczeniem zatrudnienia. Jednak w drugiej połowie roku, trudna sytuacja ekonomiczna wymusiła na firmie konieczność dostosowania poziomu zatrudnienia do obecnej sytuacji sprzedażowej, co pociągnęło za sobą redukcję niektórych etatów w europejskich oddziałach firmy.
 
A jak ocenia Pan kondycję polskiego rynku? Czego można spodziewać się po roku 2014?

Obecny rok przyniósł nieznaczny wzrost sprzedaży nowych samochodów, jednak wzrost ten był  pozorny. Udział reeksportu w ogólnej sprzedaży samochodów na polskim rynku jest na tyle istotny, że praktycznie trudno tu mówić o jakichkolwiek wzrostach. W końcówce roku dodatkową przeszkodą w uzyskaniu dobrych wyników sprzedaży będzie opóźnienie wejścia w życie przepisów derogacyjnych VAT. Klienci zainteresowani zakupem samochodów osobowych z homologacją ciężarową z pewnością opóźnią swoją decyzję o zakupie nowego auta. W 2014 roku życzyłbym sobie i innym importerom definitywnego zakończenia kryzysu na runku motoryzacyjnym i poprawy sytuacji ekonomicznej polskich klientów.


 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane