/  / Groclin podpisał nowe kontrakty na rynku rosyjskim

Groclin podpisał nowe kontrakty na rynku rosyjskim

Groclin|

Groclin podpisał umowy na dostawy tapicerki samochodowej dla Nissana o wartości 104 mln EUR. Spółka wchodzi w ten sposób na rynek rosyjski, który ma być kolejnym krokiem w ekspansji. Rozpoczęcie dostaw do fabryki w Sankt Petersburgu do modelu Nissan Altima uzgodniono już na koniec IV kwartału.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W roku 2014 Groclin uruchomi dwa kolejne projekty: będą to Nissan X-Trail oraz Nissan Qashqai. Realizacja zamówień planowana jest do końca 2020 roku.

Jak podkreśla zarząd spółki, realizacja umowy nastąpi bez konieczności ponoszenia nakładów inwestycyjnych.  W 2012 roku rosyjski rynek samochodów osobowych i dostawczych miał wartość około 75 mld dolarów i wzrósł w porównaniu z rokiem poprzedzającym o 15%. Około 90% (67 mld dolarów) tej kwoty wydano na auta z importu lub pojazdy światowych marek wytwarzane w Rosji.

"Rosja wynegocjowała z WTO solidne wsparcie dla inwestorów zagranicznych - mówi Zbigniew Drzymała, prezes IGA. "Zasady te będą obowiązywały do 2019 roku, a polegają na zachętach celnych dla tych firm, które przekroczą pułap produkcji w wysokości 300 000 samochodów rocznie i w ciągu 6 lat osiągną udział „lokalnej”, czyli rosyjskiej wartości dodanej, na poziomie co najmniej 60%. Nasi partnerzy, również potencjalni z tego rynku, oczekują rozwoju współpracy i podjęcia w określonej perspektywie czasu bezpośredniej produkcji w Rosji".

Na razie Groclin chce wykorzystać wolne moce produkcyjne w polskich i ukraińskich zakładach, jednak dostrzega ogromny potencjał w Rosji. Koncerny motoryzacyjne nie chcą powtórzyć błędów z ukraińskiego rynku, gdzie klienci wolą dzisiaj więcej zapłacić za importowane auto tej samej marki niż wybrać tańsze, produkowane lokalnie ze względu na gorszą jakość. Chcą współpracować z najlepszymi, sprawdzonymi dostawcami.
 
Potencjalny popyt krajowy to najsilniejszy argument za rozbudową rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Jeśli w państwach Europy Środkowej na tysiąc mieszkańców przypada statystycznie około 400 samochodów, to w Rosji wskaźnik wynosi 290.

Jeszcze większy dystans dzieli Rosję od Europy Zachodniej i USA, gdzie jest to odpowiednio 560 i 740 samochodów na tysiąc mieszkańców.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane